۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
رویکرد اساسی بودجه ۱۴۰۲ باید به نفع اقشار مستضعف و محروم جامعه باشد
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

رویکرد اساسی بودجه ۱۴۰۲ باید به نفع اقشار مستضعف و محروم جامعه باشد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه رویکرد اساسی و قطعی مجلس در بودجه سال ۱۴۰۲ باید به نفع اقشار مستضعف و محروم جامعه باشد، گفت: وابستگی پایه اقتصاد کشور به دلار را باید از بین ببریم.

به گزارش بازار، سهراب گیلانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با اشاره به حضور با شکوه ملت ایران در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، گفت: وسعت و عظمت حضور مردم یادآور لحظه‌های ورود امام(ره) به ایران اسلامی در سال ۱۳۵۷ را تجلی کرد و عملا پاسخی کوبنده تر از همیشه به امریکا و ضد انقلاب داد. این پیروزی‌های مستمر که نوید بخش طلیعه خورشید ظهور است، مبارک باد. به همین مناسبت در مقابل مردم عزیز ایران به خصوص مردم استان خوزستان و شهرستان‌های شوشتر و گتوند سر تعظیم فرود می‌آورم و درود می‌فرستم.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی، افزود: رویکرد اساسی و قطعی بودجه سال ۱۴۰۲ باید به نفع اقشار مستضعف و محروم جامعه باشد و وابستگی پایه اقتصاد کشور به دلار را باید از بین ببرد و ارزش پول ملی را ارتقاء دهد. اگر چنین نشود هر روز شاهد گرانی خواهیم بود که پشت ملت را می‌شکند، همچنانی که از سال ۱۴۰۰ تاکنون بی‌ثباتی قیمت و گرانی‌های پی‌در پی اکثر مردم را به ستوه آورده است البته که ملت با صبر و شکیبایی ستودنی همراهی و استقامت کردند.

ضرورت پرهیز مجلس از گران شدن قیمت بنزین و گازوئیل در سال ۱۴۰۲
وی در ادامه نطق میان دستور خود خطاب به نمایندگان مجلس، اظهار کرد: حال نوبت ما رسیده که در بودجه سال ۱۴۰۲ حمایت خود را در تامین سبد معیشتی ارزان، ساخت مسکن، رشد اشتغال پایدار و کنترل گرانی‌های بی رویه و رایگان ماندن آب شرب، گاز و برق خانگی تضمین کنیم. همچنین کشاورزان و دامدارن عزیز را با تامین نهاده های کشاورزی و نهادی ارزان‌تر باید نجات دهیم.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، افزود: بخش خصوصی یعنی سرمایه گذاران داخلی را حمایت کنیم و این فرایند فساد آلود و طولانی را از سر راه آنها برداریم و مشوق های منطقی را شناسایی و اعمال کنیم. تقاضا دارم نمایندگان عزیز با عنایت ویژه، گران شدن قیمت بنزین و گازوئیل را در سال ۱۴۰۲ کنترل و در صحن حتما حمایت کنند که چنین گرانی نداشته باشیم، در این مقطع آنچه گفته شد از تکالیف نمایندگان مجلس انقلابی و خدمت‌گزار به ملت است و بدیهی بوده که مردم با چشمانی باز ما را داوری خواهند کرد.

دشمنان در پی تضعیف دولت مردمی و مجلس انقلابی
گیلانی با بیان اینکه دشمنان در پی تضعیف دولت مردمی و مجلس انقلابی هستند، تصریح کرد: دولت در تعامل و همکاری با مجلس و نمایندگان باید بیش از پیش اهتمام ورزد و بهانه‌های اختلاف انگیز را از بین ببرد البته که نمایندگان مردم با تشخیص صحیح از موقعیت‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور بیشتر از قبل آماده همکاری با دولت هستند زیرا معتقدیم این همکاری دو جانبه وحدت آفرین و پیش برنده است و با پیروی از رهبری عزیز که فرمودند روح تعامل، سازگاری و توافق باید بر هر سه قوا باید حاکم باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر تعامل مستمر بین دولت و مجلس اصلاح و بیشتر گردد، موجب می‌شود دیگر شاهد این حجم از تذکرات شفاهی، کتبی، طرح سوالات و استیضاح‌ها در مجلس نباشیم و بالعکس شاهد وحدت رویه و پیشرفت در تحقق اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها خواهیم بود و رضایت مندی بیشتری برای مردم عزیز به ارمغان می‌آوریم.

وی خطاب به هیات رئیسه مجلس یازدهم، گفت: هیات رئیسه و رئیس مجلس باید به تذکرات، طرح سوالات و استیضاح توسط نمایندگان تا حصول نتیجه توجه داشته و با اهتمام بیشتری، آنها را رسیدگی کنند و اجازه ندهند که فریاد نمایندگان که همان فریاد ملت ایران است، کم اثر، بی اثر و یا خنثی شود.

ضرورت تسریع در حل مشکلات معلمان/ تمام شهرستان‌های خوزستان به عنوان مناطق جنگی معرفی شود
گیلانی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: حل مشکلات معلمان، نهضتی‌ها، پیش دبستانی‌ها، حق التدریسی‌ها و غیرانتفاعی‌ها با سرعت بیشتری اقدام نمایید. ساماندهی لازم است تا معلمان از این سردرگمی‌ها نجات یابند و کسری معلم از بین این افراد تامین شود. این نوع نگاه در وزارت آموزش پرورش جمهوری اسلامی نه تنها پسندیده نیست بلکه ظالمانه است.

وی خطاب به دولت و وزرات نفت، گفت: انتظار داریم مرحله دوم آلایندگی نفت در استان خوزستان اجرا شود، همچنین از پرداخت مرحله اول آلایندگی تشکر و قدردانی می‌نمایم. همچنین از ستاد کل نیروهای مسلح درخواست داریم که تمام شهرستان های خوزستان را به عنوان مناطق جنگی معرفی نمایید. مجمع نمایندگان خوزستان آمادگی انجام مباحث تخصصی و کارشناسی نظامی را در این خصوص دارند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در پایان از وزرای راه و شهرسازی نیرو، استاندار عزیز و اخلاق مدار خوزستان، معاون عمرانی استاندار و مدیران کل دو وزارتخانه برای رسیدگی‌هایی خوبی به این استان داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر: ۲۰۷٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha