۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
قرار گرفتن بیت کوین در وضعیت خنثی| مهمترین عامل تعیین کننده روند قیمت چیست؟
تحلیل بازار رمز ارزها؛

قرار گرفتن بیت کوین در وضعیت خنثی| مهمترین عامل تعیین کننده روند قیمت چیست؟

قیمت بیت کوین پس از چند روز افزایش، صبح روز سه شنبه در حاشیه بازار به سر برده و در محدوده ۲۴۷۰۰ الی ۲۵۲۰۰ دلار در نوسان است.

به گزارش بازار، قیمت بیت کوین پس از چند روز افزایش، صبح روز سه شنبه در حاشیه بازار به سر برده و در محدوده ۲۴۷۰۰ الی ۲۵۲۰۰ دلار در نوسان است.

نکته مهم در این مرحله، افزایش حجم مبادلات بزرگترین رمزارز جهان به بالای ۴۰ میلیارد دلار است که به نسبت روز گذشته، یک درصد افزایش را نشان می دهد. با این حساب، قیمت بیت کوین طی هفت روز گذشته بیش از ۱۱ درصد افزایش یافته و آن را به یکی از جذاب ترین ابزارهای سرمایه گذاری طی روزهای گذشته تبدیل کرده است.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

قرار گرفتن بیت کوین در وضعیت خنثی| مهمترین عامل تعیین کننده روند قیمت چیست؟

همانطور که در بالا اشاره شد، قیمت بیت کوین صبح روز سه شنبه در حاشیه قرار داشته و در بازه قیمتی مذکور در حال نوسان است. مقاومت فوری پیش روی این رمزارز روی ۲۵۲۰۰ دلار قرار دارد که در صورت موفقیت گاوها برای عبور از این سقف مهم و تبدیل آن به نقطه حمایت، مقاومت بعدی روی ۲۶ هزار دلار قرار خواهد داشت.

با اینحال، دو شاخص مهم سنجش بازار یعنی MACD و RSI دچار واگرایی شده و در حالیکه RSI همچنان در محدوده بالای ۵۰ به سر می برد، MACD زیر صفر را نمایش می دهد که نشان دهنده محدوده فروش است. این وضعیت غالبا در مواقعی رخ می دهد که بازار جهت گیری خاصی نداشته و حرکت بعدی قیمت مشخص نیست.

مهمترین فاکتور تعیین کننده قیمت بیت کوین، جلسه فردای کمیته بازار آزاد فدرال به ریاست جروم پاول است که قرار است طی آن، سیاست های فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره بانکی اعلام شود. در حقیقت، خنثی بودن جهت حرکت قیمت بیت کوین در بازار به همین نکته باز گشته و سرمایه گذاران منتظر خروجی جلسه فردا هستند تا روند جدید قیمت مشخص شود.

کد خبر: ۲۰۷٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha