۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
۶۰ هزار واحد مسکونی زلزله‌زده توسط بنیاد مسکن در دست تعمیر و بازسازی است
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن:

۶۰ هزار واحد مسکونی زلزله‌زده توسط بنیاد مسکن در دست تعمیر و بازسازی است

روحانی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بازسازی و تعمیر ۶۰ هزار واحد مسکونی حادثه دیده در ۲۲ منطقه زلزله زده توسط بنیاد مسکن خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه آیین توزیع ۲۰۲ دستگاه کولر گازی در بین خانواده‌های محروم استان بوشهر گفت: بنیاد مسکن هم‌اکنون ۶۰ هزار واحد مسکونی حادثه دیده در ۲۲ نقطه زلزله زده کشور را در دست بازسازی و تعمیر دارد. کار بازسازی این واحدهای مسکونی با همت ستاد استانی و سه استان معین در منطقه خوی انجام می‌شود.

وی توضیح داد: هم‌اکنون در بیش از ۲۰ نقطه کشور ستادهای بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فعال هستند و طی چهار دهه گذشته بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی آسیب دیده در سوانح و بلایای طبیعی بازسازی شده که بخشی از این واحدهای مسکونی تعمیراتی و بخشی نیز احداثی هستند.

روحانی‌نژاد افزود: نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با هدف مصونیت و پیشگیری از حوادث در زمان بلایای طبیعی و سوانح از دیگر اولویت‌ها و برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که تاکنون از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نیازمند مقاوم سازی بیش از ۲میلیون و ۷۰۰ هزار واحد معادل ۵۰ درصد نوسازی و مقاوم سازی شده است.

وی اظهار کرد: حاصل اقدام این مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی این است که امروز در زلزله‌ها و بلایای طبیعی تلفات جانی در کشور به کمترین میزان و به تعبیری هیچ تلفات جانی به ثبت نرسیده است این درحالی است که ۳۰ هزار نفر در زلزله بم جان خود را از دست دادند.

روحانی‌نژاد گفت: کاهش و یا صفر شدن تلفات جانی ناشی از تخریب واحدهای مسکونی در زلزله یکی از دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی است.

وی یادآور شد: بنیاد مسکن مطالعه طرح هادی ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت کشور را انجام داده و تاکنون در بیش از ۲۱ هزار روستا طرح هادی اجرا شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز با همت جمهوری اسلامی روستاها آباد شده و تلاش می‌شود با یک برنامه‌ریزی اصولی عمران و آبادانی به اقصی نقاط کشور برسد.

به گزارش بنیاد مسکن، روحانی نژاد با اشاره به احداث مسکن برای ایتام، خانواده‌های دارای ۲ معلول و محرومان در قالب انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف با دستگاه‌های حمایت اجتماعی گفت: در زمان حاضر ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دست اجرا در کشور وجود دارد که از این مجموع ۲۰۰ هزار واحد در روستاها و ۱۱۰ هزار واحد نیز در قالب نهضت ملی مسکن و بخشی نیز از طریق تفاهم نامه‌ها در دست احداث و بازسازی هستند.

وی ادامه داد: استان بوشهر در اجرای طرح‌های بنیاد مسکن شامل صدور سند، مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن از میانگین کشور بالاتر است.

کد خبر: ۲۰۷٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha