۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
بهترین دوربین بدون آینه کانن در سال ۱۴۰۱

بهترین دوربین بدون آینه کانن در سال ۱۴۰۱

دوربین های کانن (بدون آینه) کمی دیر وارد رقابت دوربین های بدون آینه شدند، اما موفق ترین ها هستند.

به گزارش بازار، دوربین های کانن (بدون آینه) کمی دیر وارد رقابت دوربین های بدون آینه شدند، اما موفق ترین ها هستند. موج بزرگ سال ها پیش توسط شرکت هایی مانند Olympus، Panasonic،  Sony و غیره آغاز شد. در نهایت به نیکون و کانن رسید و هر دو شرکت مجبور شدند تا علاوه بر دوربین‌های DSLR قبلی خود، دوربین‌های کوچک‌تری نیز بسازند. 

کاهش سایز بدنه منجر به کاهش سایز و وزن لنز شده است و اکنون با دوربین هایی مواجه هستیم که کوچکتر و سبکتر از دوربین های DSLR هستند و البته از نظر تکنولوژی تنها این دوربین نیست ، کمتر از آنها، اما در بیشتر موارد، جلوتر رفتند.

این شرکت ژاپنی که در ابتدا چندان جدی به موضوع دوربین بدون آینه کانن نمی پرداخت و با دوربین های بدون آینه رده پایین سری M (با سنسورهای APS-C) وارد بازار شد و به تدریج که قدرتش در این بازار جدی شد، پایه کاملا RF را معرفی کرد. اولین دوربین تخت بدون آینه قانونی خودش را معرفی کرد.به همین دلیل است که اکنون با چهار پایه لنز مختلف روبرو هستیم که یافتن بهترین دوربین بدون آینه کانن را در این لیست دشوار می کند.

بهترین دوربین بدون آینه کانن در سال ۱۴۰۱

در این مقاله بهترین دوربین های بدون آینه کانن را بر اساس قیمت، عملکرد و فناوری هایی که استفاده می کنند به شما معرفی می کنیم تا اگر تصمیم به استفاده از لنزهای قدیمی خود بر روی این دوربین های پیشرفته دارید، با خیال راحت و بدون تغییر بتوانید. 

فراموش نکنید که کانن بر اساس نیاز مشتریان خود، آداپتورهای ویژه ای را عرضه کرده است که به شما امکان می دهد لنزهای دوربین DSLR این شرکت را که دارای پایه EF یا EF-S برای دوربین های بدون آینه کانن هستند، متصل و استفاده کنید.

دوربین بدون آینه کانن r۵ 

دوربین Canon R۵ برای عکاسانی طراحی شده است که به وضوح بالا، سرعت بالا و قابلیت های فیلمبرداری حرفه ای در اکوسیستم بدون آینه کانن نیاز دارند. این دوربین که به عنوان استاندارد جدید دنیای کانن در نظر گرفته می شود، با سنسور بسیار پیشرفته ۴۵ مگاپیکسلی خود قادر به ضبط ویدیوهای ۸K است!

پردازنده DIGIC X کانن، سریع ترین پردازنده این شرکت تا به امروز، در دوربین Canon R۵ استفاده شده است که آن را به بهترین دوربین بدون آینه کانن تبدیل می کند. این پردازنده به شما این امکان را می دهد که با حساسیت های ISO ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ کار کنید و تصاویر را با کمترین نویز ممکن در این بدنه فول فریم ثبت کنید.

دوربین بدون آینه کانن R5

مهم ترین نکته در مورد قدرت این پردازنده قابلیت عکاسی مداوم با وضوح کامل سنسور با سرعت ۱۲ فریم بر ثانیه (با فوکوس و نوردهی خودکار برای هر فریم) است!

علاوه بر این، اگر به نرخ فریم سریع‌تری نیاز دارید، می‌توانید با غیرفعال کردن شاتر مکانیکی دوربین و استفاده از شاتر الکترونیکی، نرخ فریم را با همان وضوح به ۲۰ فریم در ثانیه افزایش دهید. می دانیم که این سرعت برای عکاسان خبری و ورزشی بسیار مفید است.

اما کار این پردازنده به همین جا ختم نمی شود. دوربین Canon R۵ می تواند ویدیوهای ۸K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. این دوربین برای ضبط ویدیوی ۸K نیازی به ضبط کننده خارجی ندارد. یا می توانید این کار را مستقیماً روی کارت حافظه دوربین (اگر از کارت پرسرعت استفاده می کنید) انجام دهید.
Canon R۵یکی از معدود دوربین‌هایی در جهان است که می‌تواند ویدیوهایی با فرمت ۴K و حرکت آهسته ضبط کند. فیلم ها را می توان با فرمت ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه با عمق رنگ ۴:۲:۲ ۱۰ بیتی و نمایه رنگی Canon Lock RAW ضبط کرد. و فراموش نکنید که این قدرت عکاسی را می توان با فوکوس انحصاری Dual Pixel AF کانن جفت کرد.

این دوربین همچنین دارای تجهیزات ضبط صدا حرفه ای با ورودی و خروجی ۳.۵ میلی متری صدا برای میکروفون و هدفون است و متاسفانه مانند دیگر دوربین های DSLR رده بالای کانن، ایزوله قوی و پیشرفته این دوربین باعث شد تا بدنه R۵ دوربین را به سمت بالا بکشد.

با ۱۰۵۳ نقطه فوکوس که تقریباً ۱۰۰٪ میدان تصویر را پوشش می دهد، سنسور این دوربین می تواند برای شما با سرعتی قابل مقایسه با فناوری تشخیص فاز فوکوس کند، چه در حال فیلمبرداری یا عکس گرفتن باشید.
از آنجایی که لرزش دست هنگام عکاسی در نور کم می تواند یک مشکل جدی باشد، Canon R۵ اولین دوربین کانن است که دارای لرزشگیر فیزیکی تصویر است. بنابراین برای کسانی که می خواهند از لنزهای تثبیت شده کانن روی این بدنه استفاده کنند، استفاده از سرعت شاتر پایین در نور کم موقعیت خوبی است.

شرکت سازنده تمام تلاش خود را می کند تا این دوربین را به بهترین دوربین بدون آینه Canon تبدیل کند. منظره یاب عالی با وضوح ۵.۶۷ میلیون نقطه، صفحه نمایش لمسی بزرگ ۳.۲ اینچی با وضوح ۲.۱ میلیون نقطه، صفحه نمایش تک رنگ در بالای دوربین (مانند دوربین های DSLR پیشرفته این شرکت)، پشتیبانی از CFexpress Type B و SD UHS-I کارت حافظه و امکان استفاده از وای فای یکی دیگر از ویژگی های این دوربین پیشرفته اتصال به نرم افزار پرچمدار کانن برای گوشی های هوشمند است.

دوربین کانن  r۶

در جولای سال گذشته، کانن یک دوربین بدون آینه فول فریم پیشرفته را برای عکاسان حرفه ای معرفی کرد که مدل ساده R۵ در نظر گرفته شده است. طبق روال قدیمی کانن، هرچه تعداد دوربین های فول فریم این شرکت بیشتر باشد، رتبه پایین تری دارد و به همین دلیل می توان R۶ را در رده پایین تری نسبت به R۵ قرار داد.
بدنه R۶ در بین دوربین‌های DSLR کانن شبیه‌ترین بدنه به EOS-۱D X III است، اما با بدنه‌ای کوچک‌تر و بدون آینه.

این دوربین از یک سنسور CMOS ۲۰ مگاپیکسلی ساخته شده توسط Canon استفاده می کند و برای افرادی که در شبکه های اجتماعی، وب فعال هستند یا در اندازه های کوچک چاپ می کنند ایده آل است. این سنسور با یک پردازنده پرسرعت DIGIC X ادغام شده است و به دوربین اجازه می دهد به طور مداوم با سرعت ۱۲ فریم در ثانیه (با شاتر مکانیکی) و ۲۰ فریم در ثانیه شاتر الکترونیکی عکاسی کند.

همچنین از آنجایی که این دوربین رزولوشن کمتری نسبت به R۵ دارد، پردازش نویز بهتری دارد و می توانید حساسیت آن را تا ISO ۲۰۴۸۰۰ افزایش دهید. بنابراین این دوربین در نور کم بهتر از R۵ عمل می کند.
حالا حساسیت بالای این سنسور را در کنار پایداری استثنایی این دوربین اضافه کنید و متوجه شوید که چرا این دوربین یکی از بهترین دوربین ها برای عکاسی در نور کم است. برای اولین بار در بین دوربین های Canon EOS، R۶ دارای لرزشگیر ۵ محوره است که می تواند لرزش دست را تا ۸ استاپ کاهش دهد. بله درست خواندید ۸ توقف!

این استابلایزر را می توان با تثبیت کننده لنز کانن RF یا EF ترکیب کرد و عملکرد خوبی از خود نشان می دهد.
نکته دیگری که Canon R۶ را در لیست بهترین دوربین های بدون آینه کانن قرار می دهد، نسخه دوم سیستم فوکوس قدرتمند کانن یعنی فناوری Dual Pixel CMOS AF II در این دوربین است. این ماژول فوکوس شامل ۱۰۵۳ نقطه فوکوس تشخیص فاز است که در کل سنسور پخش شده و تقریباً ۱۰۰٪ کادر تصویر را پوشش می دهد.

این سیستم مانیتورینگ پیشرفته یکی از دلایل محبوبیت R۶ در بین فیلمبرداران است. می‌توانید با لمس کردن هر نقطه از صفحه دوربین روی سوژه فوکوس کنید یا حالت را تغییر دهید و خیلی سریع درست مانند آنچه هنگام عکاسی با دوربین DSLR می‌بینید. در واقع، بیشتر لنزهای مانت R Canon به شما این امکان را می دهند که هر زمان که بخواهید به صورت دستی کنترل کنید تا با یک حرکت نرم به هدف برسید.

منظره یاب OLED نیم اینچی این دوربین دارای وضوح ۳.۶۹ میلیون نقطه و بزرگنمایی ۰.۷۶X است، در حالی که صفحه نمایش ۳ اینچی آن ۱.۶۲ میلیون نقطه است که به طور کامل باز می شود و در هر جهت می چرخد. این دو با هم به عکاسان اجازه می دهند در هر شرایطی کادربندی کنند.

دوربین R۶ علاوه بر قابلیت تصویربرداری می تواند با وضوح ۴K و سرعت اسلوموشن ۶۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و در صورت استفاده از رزولوشن کامل HD ۱۰۸۰p می توانید با بهترین سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و ۴ فیلم برداری کنید. :۲:۲ خروجی رنگی ۱۰ بیتی. علاوه بر این، خبر خوب برای ویرایشگرهای ویدیو این است که نمایه ویدیوی خام Canon Log و همچنین فرمت HDR-PQ بسیار پویا نیز در دسترس است.

عایق بندی کامل محیط بیرون استودیو، پورت های Wi-Fi و NFC، دو اسلات مجزا برای کارت های حافظه پرسرعت SD UHS-II و پورت های ۳.۵ میلی متری هدفون و میکروفون از دیگر ویژگی های این دوربین حرفه ای است.

دوربین بدون آینه کانن rp

مشخصات Canon RP روی کاغذ قابل توجه نیست. اما اجازه ندهید که شما را گمراه کند. شما در مقابل یکی از بهترین دوربین های بدون آینه کانن هستید که دارای سنسور ۲۶.۲ مگاپیکسلی کانن در بدنه ای بسیار کوچک و جمع و جور است.

این دوربین تقریبا یک سال قبل از R۶ روانه بازار شد و هنوز مشخص نیست که Canon قصد دارد نام این سری از دوربین ها را مانند RP Mark II یا RP ۲ و غیره بگذارد. ادامه دهید یا این دوربین تلاشی از سوی شرکت برای سنجش بازار دوربین های بدون آینه فول فریم در نظر گرفته می شود؟

در هر صورت، کانن در این دوربین صرفه جویی زیادی نکرده است. این دوربین از پردازنده DIGIC ۸ بهره می برد و می تواند با ISO ۱۰۰-۴۰۰۰۰ عکس و فیلم بگیرد. ما می دانیم که برای دوربین های فول فریم امروزی خیلی عریض نیست و شاید لازم باشد برای جبران نور کم مراقب نویز عکس های خود باشید. علاوه بر این، این پردازنده به RP اجازه می دهد تا با سرعت ۵ فریم در ثانیه عکسبرداری کند که متوسط ​​در نظر گرفته می شود.

دوربین بدون آینه کانن Rp

خوشبختانه دوربین Canon RP دارای فناوری Dual Pixel CMOS AF بر روی سنسور است. بنابراین تمامی پیکسل های این دوربین علاوه بر ثبت عکس، قابلیت فوکوس با تشخیص فاز را نیز دارند و می توانید سرعت فوکوس بسیار بالایی را هنگام عکاسی یا عکس برداری با Live View تجربه کنید. متأسفانه برخلاف دو مدل قبلی، دوربین دارای تثبیت کننده تصویر روی سنسور نیست و برای عملکرد در نور کم باید به لنزهای RF-mount یا EF (مبدل) اعتماد کنید.

این سنسور این قابلیت را دارد که روی صورت افراد قفل شود و آنچه را که در چشمان آنها وجود دارد ببیند، بنابراین می توانید با فوکوس خودکار دوربین، تصویر را شارپ بگذارید.

کانن برای پایین نگه داشتن قیمت این دوربین از مشخصات کمتری نسبت به مدل های پرچمدار خود استفاده کرده است. منظره یاب الکترونیکی ۲.۳۶ میلیون نقطه و صفحه نمایش ۳ اینچی ۱.۰۴ میلیون نقطه در این دوربین برای یک دوربین بدون آینه فول فریم بسیار متوسط ​​هستند. البته این صفحه نمایش به صورت کامل به سمت بیرون نیز قابل باز شدن است.

دوربین بدون آینه Canon EOS M۶ II

Canon M۶ IIرا می توان بهترین دوربین بدون آینه کانن در رده فول فریم خود نامید. ویژگی‌های این دوربین نسبت به سایر دوربین‌های بدون آینه APS-C در کلاس خود بسیار برتر است و II در انتهای نام دوربین نشان می‌دهد که این دوربین ادامه‌ای از دوربین موفق، سلف خود، Canon M۶ است. مخصوصاً تصاویر این دوربین دارای قدرت ۱۴ بیتی بوده و برای کسانی که با فایل های خام کار می کنند بیشتر به چشم می آید.

وجود این پردازنده قدرتمند این امکان را به دوربین Canon M۶ II می دهد که به طور مداوم با سرعت ۱۴ فریم بر ثانیه با وضوح کامل ضبط کند.

دوربین کانن M۶ II علیرغم داشتن بدنه بسیار کوچک، هم شاتر مکانیکی و هم شاتر الکترونیکی دارد که در صورت استفاده از شاتر الکترونیکی، قادر به عکاسی با سرعت ۱/۱۶۰۰۰ ثانیه است. این سرعت بالا در عکس های منظره باز برای تاریک کردن کامل صحنه استفاده می شود.

دوربین Canon M۶ Mark II در مورد ویدیو حرف های زیادی برای گفتن دارد. فیلمبرداری UHD ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و فیلمبرداری Full HD ۱۰۸۰p با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه با فوکوس Dual Pixel و عمق رنگ ۴:۲:۲ ۸ بیتی از ویژگی های مهم دوربین است. البته برخلاف اکثر دوربین های بدون آینه کانن، صفحه نمایش ۳ اینچی این دوربین تا آخر باز نمی شود، بلکه به سادگی بالا و پایین می شود که برای فیلم برداری از زوایای خاصی چندان محدود کننده و مناسب نیست.

اگر قصد خرید یکی از بهترین دوربین بدون آینه کانن در سال ۱۴۰۱ را دارید میتوانید به سایت نمایندگی کانن مراجعه کنید.

کد خبر: ۲۰۷٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha