۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
۳۳۲ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای مازندران ذخیره شد
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

۳۳۲ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای مازندران ذخیره شد

ساری - مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: تاکنون ۳۳۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای استان ذخیره شد که نسبت به سال قبل رشد داشته است.

به گزارش بازار به نقل از آب منطقه ای مازندران، محمدابراهیم یخکشی اظهار داشت: امسال یک سال خوب به لحاظ وضعیت منابع آبی است و تاکنون ۳۳۲ میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای مازندران ذخیره شده در حالی که سال گذشته در این مقطع، ۳۱۸ میلیون متر مکعب آب ذخیره داشتیم.

وی با بیان اینکه سدهای بزرگ مازندران تقریبا پر هستند، افزود : عمده سدهای بزرگ استان آبگیری شده و آماده استفاده برای فصل کشاورزی هستیم.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران درباره سال آبی که از مهرماه تا شهریور ماه سال بعد حساب می‌شود،گفت : بر اساس ایستگاه‌های وزارت نیرو، در هفت ماه اخیر در مازندران ۵۲۲ میلی‌متر بارش باران داشتیم و این رقم اگرچه نسبت به مدت مشابه سال قبل، هشت درصد کاهش یافته اما نسبت به میانگین دراز مدت با افزایش ۲۶ درصدی مواجه هستیم.

یخکشی ادامه داد: آبدهی رودخانه‌ها هم نسبت به میانگین دراز مدت، ۲۸ درصد افزایش دارد.

وی درباره میزان بارش در حوزه رودخانه‌های مهم  استان، خاطرنشان کرد: مازندران هفت رودخانه مهم دارد و رودخانه تلار با ۳۶ درصد افزایش بیشترین و رود هراز با ۹ درصد کمترین میزان بارش را در سال آبی اخیر داشتند.

کد خبر: ۲۰٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha