۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
 اشتغال زایی برای ۵ هزار نفر در حوزه گیاهان دارویی
به همت بنیاد برکت محقق شده است؛

 اشتغال زایی برای ۵ هزار نفر در حوزه گیاهان دارویی

کرج- مدیرعامل بنیاد برکت گفت: به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امسال برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه گیاهان دارویی اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت؛ محمد ترکمانه گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون یک‌هزار و ۸۳۵ طرح اشتغال اجتماع‌محور در حوزه پرورش گیاهان دارویی راه‌اندازی شده که ایجاد پنج هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را به‌دنبال داشته است.

ترکمانه با بیان اینکه این تعداد طرح اشتغال در ۲۵۸ شهرستان و یک‌هزار و ۱۸۸ نقطه روستایی عملیاتی شده است، افزود: طرح‌های اشتغال برکت در حوزه پرورش گیاهان دارویی در سراسر کشور و با تمرکز بر استان‌هایی مانند لرستان، مازندران، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده است.

وی اظهار کرد: تا به امروز و در مجموع، سه هزار و ۹۰۰ طرح اشتغال اجتماع‌محور در حوزه پرورش گیاهان دارویی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور اجرایی شده که ایجاد ۱۱ هزار و ۷۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم را در این حوزه به دنبال داشته است.

سرمایه گذاری ۵۸۰ میلیادتومانی برای راه اندازی طرح های اشتغال

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این سه هزار و ۹۰۰ طرح اشتغال‌ در حوزه پرورش گیاهان دارویی بالغ بر ۵۸۰ میلیارد تومان است.

ترکمانه در تشریح جزییات طرح‌های اشتغال مربوط به پرورش گیاهان دارویی اظهار داشت: این طرح‌ها شامل کشت گیاهان دارویی زعفرانی، گلی، ریشه‌ای، برگی، دانه‌ای و غیره می‌شود.

وی افزود: ۶۳ درصد کارآفرینان برکت در حوزه گیاهان دارویی را آقایان تشکیل می‌دهند و ۳۷ درصد طرح‌ها نیز به بانوان کارآفرین اختصاص پیدا کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت بر ایجاد و تکمیل زنجیره تولید و حمایت از کارآفرینان تاکید کرد و گفت: بنیاد برکت از طریق بازاریابی مجازی یاری‌رسان تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان گیاهان دارویی برای فروش محصولات‌شان است.

کد خبر: ۲۰۷٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha