۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
گرانی شکر و کمبود نقدینگی مشکل زنبورداران بابلی است
در گفتگو با بازار؛

گرانی شکر و کمبود نقدینگی مشکل زنبورداران بابلی است

بابل- جعفری، زنبوردار بابلی تقلبی بودن داروها،گرانی شکر و کمبود نقدینگی را مشکل فراروی زنبورداران بیان کرد.

قربانعلی جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار تقلبی بودن داروها را از جمله مشکلات فراروی زنبورداران بیان کرد و گفت: کنه از جمله بیماری هایی است که هنوز درمان قطعی ندارد و کامل ریشه کن نمی شود و فقط باید از شیوع آن پیشگیری کرد.

وی با اظهار این که داروهایی که استفاده می کنیم، کیفیت لازم را ندارند و تقلبی هستند، افزود: زنبوردار مجبور است از برخی داروها استفاده کند و بسیاری از داروها ملکه ها را عقیم می کند و کارایی لازم ندارند.

وی با بیان این که تسهیلات و وامی برای حمایت از زنبورداران داده نمی شود، گفت: زنبورداران برای خرید شکر با کمبود نقدینگی و سرمایه مواجه هستند و تسهیلاتی برای خرید به آن ها داده نمی شود.

جعفری که ۳۰۰ کلنی زنبور عسل دارد، بالا بودن قیمت شکر را از دیگر چالش ها ذکر کرد و گفت: قیمت شکر دیروز ۱۹ هزار تومان که امروز به بیش از ۲۰ هزار تومان رسیده است و زنبورداران توان خرید آن را ندارند.

وی با عنوان این از مردادماه که عسل را برداشت کردم هنوز نتوانستم آن را به فروش برسانم، گفت: برای خرید شکر و غذای زنبور در زمستان به سرمایه کلانی نیاز دارم و برای ۳۰۰ کندو حداقل دو تن شکر لازم است.

این زنبوردار خرید تضمینی محصولات کشاورزی و عسل را از سوی دولت لازم دانست و گفت: عسل نیز همانند پرتقال دست بسیاری از کشاورزان مانده است.

کد خبر: ۲۰۷٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha