۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
افزایش تقاضای چین و کاهش تولید اوپک پلاس؛ زمستان آینده برای اروپا سخت تر خواهد بود
مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی:

افزایش تقاضای چین و کاهش تولید اوپک پلاس؛ زمستان آینده برای اروپا سخت تر خواهد بود

مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی طی سخنانی نسبت به وخیم تر شدن اوضاع تامین گاز مایع (LNG) برای زمستان آینده هشدار داد.

به گزارش بازار، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی طی سخنانی نسبت به وخیم تر شدن اوضاع تامین گاز مایع (LNG) برای زمستان آینده هشدار داد.

بر اساس این گزارش، «فاتح بیرول» با اشاره به افزایش تقاضای چین برای خرید گاز و همچنین عدم افزوده شدن به میزان تولید در کشورهای های عضو اوپک پلاس، پیش بینی کرد که در صورت ادامه وضعیت به شکل فعلی، تناسب عرضه و تقاضا برای گاز مایع طی زمستان آینده بیشتر بر هم خورده و شرایط سخت تری را رقم خواهد زد.

بیرول همچنین در خصوص تصمیم کشورهای اروپایی برای ساخت و راه اندازی ترمینال های بیشتر به منظور ذخیره سازی گاز به جای دریافت گاز مستقیم از طریق خط لوله از روسیه، این تصمیم را درست ارزیابی کرد.

بیرول که این سخنان را در حاشیه برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ مطرح می کرد، کاهش میزان تقاضای بی سابقه چین برای گاز مایع طبیعی طی ۴۰ سال گذشته و همچنین حفظ تعادل در دمای هوای زمستان امسال را نشانه خوش شانسی اروپایی ها دانسته و با اینحال، نسبت به تامین گاز برای زمستان سال آینده ابراز نگرانی کرد.

وی با تخمین شرایط اقتصادی چین و بازگشایی کارخانه های این کشور که نوید بخش عادی شدن شرایط اقتصادی دومین قدرت اقتصادی جهان است، پیش بینی کرد که به احتمال زیاد، بیش از ۸۰ درصد تولید گاز طبیعی جهان را چین به تنهایی مصرف خواهد کرد که این موضوع به شدت میزان تقاضا را بالا خواهد برد.

وی تاکید کرد: حتی اگر ما ترمینال های گازی بیشتری هم تاسیس کنیم، مشکل اینجاست که گازی برای وارد کردن وجود نخواهد داشت و این موضوع کار اروپا را سخت تر خواهد کرد.

کد خبر: ۲۰۷٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha