۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
ضرورت خودکارسازی شبکه‌های آب، برق و گاز برای مواقع بحرانی
عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس تاکید کرد

ضرورت خودکارسازی شبکه‌های آب، برق و گاز برای مواقع بحرانی

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس، گفت: مسئولان باید پیش‌بینی‌های لازم برای مدیریت بحران در زمان وقوع زلزله را در جلسات کارشناسی پیگیری کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدعلی یزدی خواه، در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر وقوع زلزله شدید در تهران که بنابر اظهارنظر رییس شورای شهر پایتخت می‌تواند به فاجعه قرن تبدیل شود، گفت: این احتمال وجود دارد که زلزله شدید نه تنها در تهران بلکه در سایر نقاط کشور هم اتفاق بیفتد و در پایتخت نیز به لحاظ وجود گسل‌های متعددی که در شمال، مرکز و جنوب این شهر وجود دارد این موضوع از ده سال قبل مطرح بود، کما اینکه شهرداری تهران نسبت به تنظیم، طراحی و ساخت سوله‌های بحران، همچنین برگزاری منظم مانورهای انجام اقدامات لازم در زمان وقوع زلزله در مدارس و مراکز ورود پیدا کرد.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته بیان این موضوع در سطح رسانه‌ها وجاهتی ندارد چرا که به هر جهت ممکن است زلزله در هر زمانی رخ دهد اما نباید افراد را مضطرب و نگران نگه داریم بنابراین مسئولان باید این موضوع را در سطح جلسات آکادمیک و کارشناسی و همکاری‌های بین بخشی پیگیری کنند چرا که بیان آن در سطح عمومی خوشایند نیست و منجر به تشدید استرس و تنش‌های فکری برای مردم خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هم‌اکنون تعدادی از ساختمان‌ها در تهران شناسایی شده‌اند که مقاوم نیستند و سازه‌های آنها از استحکام لازم برخوردار نیست و باید هشدار لازم به مالکان این ساختمان‌ها داده شود تا نسبت به تقویت این سازه‌ها اقدام کنند. همچنین باید آموزش‌های لازم برای کاهش آسیب به افراد در زمان وقوع زلزله ارائه شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه مسلم است همکاری و هماهنگی منظم و مستمر بین دستگاه‌هایی که در تهران منشاء ارائه خدمات هستند اعم از هلال احمر، شهرداری، وزارت کشور به ویژه ستاد مدیریت بحران، استانداری و نهادهای مردمی، همچنین انجام اقدامات لازم در حوزه پدافند غیرعامل و پیش‌بینی در خصوص پایداری و خودکارسازی شبکه‌های آب، برق و گاز برای مواقع بحرانی ضروری است.

کد خبر: ۲۰۷٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha