۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
محدوده حمایتی قوی برای شاخص کل کجاست!؟
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

محدوده حمایتی قوی برای شاخص کل کجاست!؟

درعلی کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به وارد شدن بازارهای موازی به فاز اشباع خرید، می‌توان گفت یکی از امن ترین و عقب مانده ترین بازارها جهت سرمایه‌گذاری، بازار بورس اوراق بهادار تهران می باشد.

سمیه شوریابی؛ بازار: حمید درعلی کارشناس مدیریت مالی و کارشناس آموزش، پذیرش و توسعه بازار کارگزاری مبین سرمایه در تحلیلی که از روند شاخص کل بورس ارائه داد، اظهار داشت: دو محدوده حمایتی قوی که برای بورس در نظر گرفته بودیم، محدوده یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحدی با چند روز نوسان قیمتی، در نهایت بعد از واکنش های زیادی که انجام داد، شکسته شد.

محدوده حمایتی قوی برای شاخص کل کجاست!؟

درعلی افزود: محدوده بعدی محدوده حمایتی بسیار قوی یک میلیون و ۴۷۳ هزار واحدی است که بعید است شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران از این محدوده بتواند پایین‌تر رود چرا که همین الان نیز بازار بورس از بازارهای موازی خود عقب تر است و خیلی از افرادی که در این بازار سرمایه گذاری کردند نسبت به بازارهای موازی عقب تر هستند به همین خاطر انتظار رشد بسیار خوبی در سال ۱۴۰۲ از بورس اوراق بهادار تهران داریم.

بورس و فاز اصلاحی

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اختلافات اخیر بورس کالا و شورای رقابت، تشریح کرد: نکته ای که در این بین وجود دارد این است که شاخص محدوده مقاومتی مهمی داشت که توانست برای چند روزی این محدوده را بشکند اما بعد از اینکه اختلافات بین شورای رقابت و بورس کالای ایران اتفاق افتاد و نیز با توجه به اینکه گروه خودرویی به نوعی لیدر اصلی بازار شده است، با منفی شدن این گروه باعث شد که فشار فروش تأثیر خود را بر روی کلیت بورس بگذارد و شاخص کل بورس وارد فاز اصلاحی شود.

بورس امن ترین بازار

درعلی همچنین با توجه به اینکه بقیه بازارها وارد فاز اشباع خرید شده اند، تأکید کرد: در حال حاضر می‌توان گفت یکی از امن ترین و عقب مانده ترین بازارها جهت سرمایه‌گذاری، بازار بورس اوراق بهادار تهران می باشد و انتظار داریم که از اردیبهشت ماه سال آینده بتواند از محدوده مقاومتی که چندین بار به آن واکنش نشان داده است خارج شود و رشد خوبی را تا محدوده دو میلیون واحد داشته باشد.

حمید درعلی در نهایت با توجه به فشار خریدی که انتظار می رود در چارت بورس اتفاق بیفتد، تاچ شدن اعدادی بالاتر از محدوده دو میلیون واحدی را برای بازار بورس متصور دانست.

کد خبر: ۲۰۷٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha