۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
اشتغال بیش از ۱۷ هزار نفر در بخش‌های آبزی‌پروری و صیادی استان بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

اشتغال بیش از ۱۷ هزار نفر در بخش‌های آبزی‌پروری و صیادی استان بوشهر

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر از اشتغال ۱۷ هزار نفر در بخش‌های آبزی‌پروری و صیادی استان بوشهر خبر داد.

احمد محمدی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ظرفیت‌های استان بوشهر در بخش‌ها و عرصه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی و کشاورزی و گردشگری و ...باید مورد استفاده بهینه قرار گیرد و نباید کم‌کاری انجام شود.

وی با اشاره به تولید بیش از ۱۶۰ هزارتن خرما از ۶ میلیون اصله درخت نخل در استان بوشهر افزود: حمایت از نخلداران و تولیدکنندگان خرما، مورد تاکید قرار دارد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: استان بوشهر، رتبه نخست تولید گوجه فرنگی خارج از فصل با تولید حدود ۷۰۰ هزار تن در بیش از ۱۲ هزار هکتار زمین کشاورزی را دارد و علاوه بر آن، رتبه نخست تولید میگوی پرورشی با بیش از ۳۸ هزار تن در سال جاری را به خود اختصاص داده است.

محمدی زاده تصریح کرد: این میزان تولید در واقع معادل ۵۰ درصد تولید میگوی پرورشی کشور با رشد ۳۷ درصدی نسبت به سال گذشته است که امیدوارم با روش‌های نوین و متراکم، شاهد افزایش برداشت در سنوات آینده نیز باشیم.

استاندار بوشهر از اشتغال ۱۷ هزار نفر در بخش‌های آبزی‌پروری و صیادی استان بوشهر خبر داد و یادآور شد: اشتغال ۶ هزار نفر در بخش آبزی پروری و ۱۱ هزار نفر در بخش صیادی و فعالیت بیش از دو هزار شناور صیادی حکایت از ظرفیت بالای اقتصادی و معیشتی استان بوشهر در سطح دریا و دریانوردی است.

وی اضافه کرد: اقتصاد دریامحور از ظرفیت‌های بسیار مهم استان است و طرح‌های جدیدی برای بهره‌وری بیشتر از سواحل اجرایی و عملیاتی شده است.

محمدی زاده گفت: طرح پرورش ماهی در قفس نیز از ظرفیت‌های ارزشمند استان بوشهر است که ارزآوری بالایی برای تولید کنندگان در بر خواهد داشت و توسعه این طرح‌ها در مناطق ساحلی استان بوشهر مورد توجه و تاکید قرار دارد.

کد خبر: ۲۰۶٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha