۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۶
افزایش نرخ سود بانکی طرح ملی مسکن پروژه ها را زمین گیر خواهد کرد
در گفتگو با بازار بیان شد؛

افزایش نرخ سود بانکی طرح ملی مسکن پروژه ها را زمین گیر خواهد کرد

گرگان- صداقتی، رئیس انجمن انبوه سازان استان اردبیل گفت: با افزایش نرخ سود تسهیلات طرح ملی مسکن از ۱۸ به ۲۳ درصد، دیگر اقشار ضعیف از پس هزینه های آن برنیامده و این طرح زمین گیر خواهد شد.

عسگر صداقتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با افزایش نرخ سود تسهیلات طرح ملی مسکن از ۱۸ به ۲۳ درصد، دیگر اقشار ضعیف از پس هزینه های آن برنیامده و نمی توانند اقساط آن را پرداخت کنند.

رئیس انجمن انبوه سازان استان اردبیل افزود: این امر سبب می‌شود بسیاری از مردم از ادامه طرح انصراف داده لذا دیگر این پروژه هاو به درد اقشار پایین جامعه نمی خورد.

وی عنوان کرد: با این شرایط تنها افرادی که تمکن مالی دارند می توانند از عهده هزینه های طرح ملی مسکن برآیند و برخی هم ناچار هستند به هر نحو ممکن آن را پرداخت کنند زیرا با این قیمت در شهر نمی‌توانند خانه بخرند.

صداقتی بیان کرد: اقساط پلکانی یکی از راه حل های است که می تواند به مردم کمک کند و دولت باید سوبسید و یارانه به مردم پرداخت کنند و بسیاری از هزینه ها توسط دولت انجام شود.

رئیس انجمن انبوه سازان استان اردبیل اضافه کرد: با نرخ تورم موجود هر مترمربع مسکن ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد و باید با توجه به اینکه برای این طرح پنج میلیون تومان در نظر گرفته شده، نرخ تعدیل خوبی لحاظ شود تا سازنده بتواند پروژه را به اتمام برساند و قیمت واقعی شود در غیر این صورت پروژه زمین گیر خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۶٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha