۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
۱۰۲واحد تولیدی مرتبط با تولید خرما در سیستان و بلوچستان وجود دارد
در گفت و گو با بازار عنوان شد؛

۱۰۲واحد تولیدی مرتبط با تولید خرما در سیستان و بلوچستان وجود دارد

زاهدان- سید حسینی، رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون۱۰۲واحد تولیدی وابسته به خرما با ظرفیت ۱۵۲ هزارتن در استان راه اندازی شده است.

سید محمد رضا سیدحسینی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برای دستیابی به بازارهای جهانی، از ابتدای دولت سیزدهم توسعه نخلستان ها با ارقام تجاری مجول، پیارم در استان آغاز شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با توسعه نخلستان های خرما توسعه صنایع بسته بندی، کار نگهداری و فرآوری این محصول نیز در سطح استان در دستور کار قرار دارد.

سیدحسینی افزود:تا کنون۱۰۲واحد تولیدی وابسته به خرما با ظرفیت ۱۵۲ هزارتن در استان راه اندازی شده و ۱۰ واحد جدید نیز در دست احداث است.

وی سیستان وبلوچستان را خاستگاه تولید میوه‌های گرمسیری برشمرد وتصریح کرد:طرح توسعه باغات میوه های گرمسیری از جمله موز،خربزه درختی، گواوا، انبه درجنوب استان با مشارکت کشاورزان وکشت و صنعت مکران در حال اجراست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: لازم است مسئولین در راستای اجرای طرح خودکفایی کشور به موز که در استان سیستان وبلوچستان در حال اجرا است حمایت های لازم را مبذول کنند.

سید حسینی افزود: در سیستان و بلوچستان ۶۷ هزار هکتار نخلستان وجود دارد که افزون بر ۲۸۷ هزارتن خرما از آنها برداشت می شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۶۰ درصد باغات استان به نخلستان ها اختصاص دارد و ۵۰ هزار نفر در این نخلستانها مشغول بکار هستند.

کد خبر: ۲۰۶٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha