۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
اثر تحریم با پیوند شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذار رفع می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد:

اثر تحریم با پیوند شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذار رفع می‌شود

تهران- صفرپور، معاون دفتر فن‌آوری سازمان تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی با اشاره به جایگاه سازمان‌های دانش بنیان، گفت: اثر تحریم با پیوند شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه گذار امکان‌پذیر است.

مرجان شرف-بازار، صفر پور بامعاون دفتر فن‌آوری سازمان تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی با بیان اینکه سازمان تحقیقات آموزش کشاورزی یکی از معاونت های وزارت جهاد کشاورزی است و در زمینه های تحقیقات کاربردی در خصوص زمینه های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی فعالیت می کند، تاکید کرد: این سازمان در بُعد آموزش و ترویج دانش مربوط میان کشاورزان و دامپروران نیز به فعالیت می پردازد.

وی با بیان اینکه سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی مجموعه ای از ۲۰ موسسه تحقیقاتی است که در زمینه های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی کار می کنند و ۲۵ مرکز استانی نیز که در نقاط مختلف کشور قرار دارند، افزود: هر کدام از این مراکز در زمینه های تخصصی کشاورزی، موسسه اصلاح نباتات و... فعالیت دارند و در زمینه های دامی نیز موسسه علوم تحقیقات کشور و حتی در زمینه تهیه واکسن ها مانند موسسه تحقیقات سرم سازی رازی و زیر مجموعه‌های آنها به عنوان بخش های مختلف فعالیت می کنند.

معاون دفتر فن آوری سازمان تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی بیان کرد: معمولا پژوهشگران از اعضای هیئت علمی انتخاب می شوند، هم اکنون یک هزار و ۸۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی مشغول به کار هستند و جذب نیز از طریق فراخوان سراسری وزارت علوم صورت می گیرد.

صفر پور ادامه داد: درصد قابل توجهی از پژوهشگران در موضوعات فن آورانه مشغول به کار هستند، پس خروجی دانش فنی است. سپس عملیات تجاری سازی انجام می شود اما باید توجه داشته باشیم که واحد های تولیدی دولتی جذب سرمایه انجام نمی دهند ما نیز به همین صورت، فن آوری های دانش بنیانه را به سرمایه گذار معرفی می کنیم یا از طریق شرکت های همکار دانش بنیان سرمایه گذاری صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه بعضی از فن آوری ها و امکانات لازم است اما از بابت که تحریم هستیم تلاش می کنیم برای ساخت آن محصول در خود کشور، مانند واکسن کووپارس که در همین مجموعه توانستیم آن را تولید و به دست مردم برسانیم، ابراز کرد: گرچه مواردی نیز وجود دارد که ۹۰ درصد مواد مورد نیازمان باید از خارج وارد شود، اما خیلی از آنها در فهرست تحریمی است.

معاون دفتر فن آوری سازمان تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی با بیان اینکه هر قدر بتوانیم پژوهشگران با کیفیت تری جذب کنیم طبیعتاً در بحث پژوهش و فناوری هم می توانیم بیشتر پیشرفت کنیم، تاکید کرد: در زمینه های مطالعاتی با دانشجویان و دانشگاه های خارجی نیز در تعامل هستیم گرچه این تعامل و پیدا کردن زبان مشترک یک مقدار مشکل ایجاد می کند. نیاز است که بخش های پرورشی به کمک بیایند تا دانشی که توسط این مجموعه خلق می شود منجر به افزایش تولید فن آوری شود.

کد خبر: ۲۰۶٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha