۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
افزایش ۲۷ میلیارد دلاری ذخایر معدنی کشور
رئیس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد

افزایش ۲۷ میلیارد دلاری ذخایر معدنی کشور

معاون وزیر صمت گفت: ۲۷ میلیارد دلار ذخایر جدید معدنی به ذخایر کشور اضافه شده که ۱۴ میلیارد دلار از این اکتشافات جدید مربوط به دو سال گذشته است.

به گزارش بازار، وجیه الله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو در مراسم آغاز فعالیت اجرایی دو طرح تولیدی در وبگاه توسعه منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس، اشتغال‌زایی را اولویت ایمیدرو و دانست و افزود: باید منطقه ویژه خلیج فارس را به‌صورت ویژه تقویت کنیم چراکه این منطقه ظرفیت‌های صادراتی بی‌نظیری دارد و بسیار می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

معاون وزیر صمت ضمن تأکید بر تأمین زیرساخت‌های لازم برای افزایش سرمایه‌گذاری در این منطقه، به اهمیت ایجاد توازن در هزینه‌ها و درآمدهای پروژه‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم تا در روش اجرای پروژه‌ها و بستن قراردادها انعطاف‌های لازم را لحاظ کنیم و این اختیارات به مدیران منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس نیز در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری داده شده است.

وجیه الله جعفری در ادامه با بیان اینکه پروژه‌های پیشین باید با قدرت تمام پیگیری و تکمیل شوند، عنوان کرد: در ۵ سال اخیر، مجموعه ایمیدرو به‌تن‌هایی بیش از ۲۷ میلیارد دلار ذخایر جدید معدنی به ذخایر موجود اضافه کرده است که ۱۴ میلیارد دلار از این اکتشافات جدید مربوط به دو سال گذشته است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو افزود: زنجیره اکتشاف موجب می‌شود زنجیره‌های بعدی تکمیل‌تر شود بر همین مبنا طرحی را اجرا کردیم که با فضای تجربی و علمی علاوه بر کار کردن بر روی فولاد، بر موضوع طلا و زنجیره‌های آن نیز کار کنیم.

وجیه الله جعفری تأکید کرد: کارهای شاخص و بزرگی در کشور در دست انجام است به‌عنوان‌مثال امروز ورق ضدزنگ و ورق الکتریکی که تا پیش از این وارداتی بود در داخل تولید می‌شود و ما اگر این تولیدات را افزایش دهیم قطعاً موجب توسعه و تکمیل زنجیره‌ها خواهد شد، ضمن اینکه برای اولین بار سیلیکون متال را تولید کردیم و این پتانسیل وجود دارد که زنجیره‌های بعدی هم تکمیل شود.

کد خبر: ۲۰۶٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha