۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
جهیزیه یا لوازم منزل برای افرادی که از تسهیلات فرزندآوری استفاده نکردند
مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲؛

جهیزیه یا لوازم منزل برای افرادی که از تسهیلات فرزندآوری استفاده نکردند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: مبالغی در اختیار کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی­ قرار داده خواهد شد تا افرادی که از تسهیلات فرزندآوری استفاده نکردند برای آن‌ها جهیزیه و یا لوازم منزل تهیه شود.

به گزارش بازار، امیرحسین بانکی پور نماینده کمیسیون فرهنگی و عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه درباره مصوبات بودجه مرتبط با کمیسیون فرهنگی گفت: یکی از جذاب‌ترین بخش بودجه برای مردم بخش ازدواج و فرزندآوری است تبصره ۱۶ را بطور کامل به قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اختصاص داده شده است.

وی افزود: تسهیلات ازدواج به مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان برای عموم و ۲۲۰ میلیون تومان برای خانم‌های زیر ۲۳ سال و آقایان زیر ۲۵ سال اختصاص داده خواهد شد و این مربوط به زوج‌هایی ست که از اول فروردین ۱۳۹۸ ازدواج کرده باشند.

بانکی پور اظهار داشت: برای فرزندآوری هم مصوب شد که برای فرزند اول مبلغ ۳۰ میلیون تومان؛ فرزند دوم ۶۰ میلیون؛ فرزند سوم ۹۰ میلیون؛ فرزند چهارم ۱۲۰ و فرزند پنجم و بالاتر مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان وام دریافت خواهند کرد و این‌ها مربوط به افرادی است که از سال ۱۴۰۰ صاحب فرزند شده اند.

وی عنوان کرد: ودیعه مسکن برای خانواده‌هایی که مسکن ندارند و فرزند سوم آن‌ها در سال ۱۳۹۹ به دنیا آمده باشد ۲۰۰ میلیون تومان است.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: ما مشاهده کردیم بعضی خانواده‌ها بخصوص افرادی که بخش محروم هستند به دلایلی همچون نداشتن ضامن؛ ناتوانی در پرداخت اقساط و یا تغییر دهک با دریافت وام از تسهیلات فرزندآوری استفاده نکردند قرار شد اگر تسهیلات استفاده نکردند مبالغ را در اختیار کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی قرار می‌دهیم تا برای این دسته از افراد جهیزیه و یا لوازم منزل تهیه شود که دیگر این‌ها نگران نباشند.

کد خبر: ۲۰۶٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha