۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
مشکل پرداخت بیمه تامین اجتماعی ۱۰ هزار کارگر ایلام رفع شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

مشکل پرداخت بیمه تامین اجتماعی ۱۰ هزار کارگر ایلام رفع شد

ایلام- بسطامی، نماینده ایلام در مجلس گفت: به تازگی مشکل پرداخت بیمه تامین اجتماعی ۱۰ هزار کارگر ایلام رفع شده است.

علی‌اکبر بسطامی در گفت و گو با خبرنگار بازار از اصلاح ماده ۵ و ابلاغ قانون بیمه کارگران ساختمانی از سوی مجلس به رئیس جمهور خبر داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر اظهار داشت: بیمه کارگران ساختمانی یکی از مطالبات دیرینه قشر شریف و مظلوم کارگران ساختمانی بود و با توجه به حوادث زیادی که برای این قشر پدید می‌آمد، بیمه آن‌ها یک ضرورت محسوب می‌شد، اما تاکنون قانون شفاف و متقنی در این خصوص وجود نداشت.

بسطامی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و جلسات متعدد فراکسیون کارگری و کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، موافقت صحن علنی و شورای نگهبان، این قانون ابلاغ و دستگاه‌های مسئول از جمله سازمان تأمین اجتماعی و کارفرمایان، ملزم به پوشش بیمه کارگران ساختمانی خواهند بود.

نماینده ایلام در مجلس تصریح کرد: با اصلاح ماده ۵ قانون بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی، بیش از یک میلیون و دویست هزار کارگر ساختمانی پس از مدت ها مشمول حمایت‌های بیمه ای می‌شوند و از این پس هیچ کارگری در بخش ساختمانی، دغدغه بیمه و آینده خود را نخواهد داشت.

وی افزود: تعداد بیمه شدگان کارگران ساختمانی در سطح استان ایلام ۱۰ هزار نفر است که این تعداد نفر در پی مصوبه قبلی مجلس شورای اسلامی تحت پوشش بیمه این سازمان در ایلام قرار گرفته و به زودی و پس از ابلاغ از سوی سازمان تامین اجتماعی، این طرح در سطح استان آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۶٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha