۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
بندر خصوصی خواجه نفس «هاب چوب» کشور می‌شود
مدیر عامل بندر خواجه نفس:

بندر خصوصی خواجه نفس «هاب چوب» کشور می‌شود

خواجه نفس - مدیرعامل بندر خواجه نفس با اشاره به اینکه حلقه مفقوده توسعه تجارت در گلستان است، گفت: بندر چند منظوره خواجه نفس «هاب» واردات چوب کشور می‌شود.

محمدعلی مازندرانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت بندر خواجه نفس با سرمایه‌گذار جدید که از سال ۱۳۹۰ متوقف بود پس از به‌روز رسانی انجام مطالعات فنی و گذراندن مجدد سیر مراحل قانونی از اول دیماه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه حلقه مفقوده توسعه تجارت در گلستان، بندر است، افزود: بندر خصوصی خواجه نفس، بندر چند منظوره است و منع قانونی در واردات و صادرات هیچ نوع کالایی ندارد و با امتیازات ویژه‌ای که به تازگی شامل این بندر شده به هاب چوب در کشور تبدیل می‌شود.

مدیرعامل بندر خواجه نفس توضیح داد: بندر خواجه نفس از تنوع تجاری در حوزه‌های مختلف برخوردار است و امکان عملیات تخلیه، بارگیری و پذیرش شناور، فراورده‌های نفتی و سوآپ، جنرال کارگو (کشتی کالاهای عمومی که امکان حمل چوب، کاغذ، شمش و ... در آن فراهم است)، تعمیرات کشتی و ساخت کشتی و ... در افق پیش روی آن دیده شده است.

به گفته وی در دو ماهه اخیر در این بندر ۱۰۰ درصد خصوصی حدود ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و در حال انجام عملیات اطاله موج شکن، پس کرانه، لایروبی حوضچه آرامش و روشنایی محوطه هستیم.

مازندرانی تصریح کرد: سرمایه گذار بخشی از تکالیف دولت را در ساخت بندر به عهده گرفته است و امید داریم با حمایت دولت تا پایان دولت دوازدهم بتوانیم فاز نخست اجرای بندر خصوصی خواجه نفس را به اتمام برسانیم و کشتی در این بندر پهلو بگیرد.

کد خبر: ۲٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha