۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
تولید میگوی پرورشی کشور به ۱۶۰ هزار تن می‌رسد| چین و اوراسیا مشتریان میگوی ایران
معاون شیلات کشور در گفت‌وگو با بازار:

تولید میگوی پرورشی کشور به ۱۶۰ هزار تن می‌رسد| چین و اوراسیا مشتریان میگوی ایران

بوشهر- رستمی معاون سازمان شیلات کشور از تولید میگوی پرورشی کشور به ۱۶۰ هزار تن تا سه سال آینده خبر داد و گفت: چین و اوراسیا مشتریان میگوی صادراتی ایران به شمار می‌روند.

شهریار رستمی در حاشیه برپایی نمایشگاه صنایع شیلاتی ایران در نمایشگاه بین المللی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پرورش آبزیان از فرصت‌ها و ظرفیت‌های ارزشمند این استان است و در یکسال اخیر به اندازه چندین سال، میزان تولید ماهی و میگوی پرورشی در استان بوشهر رشد یافته است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور در صنایع شیلاتی بویژه در ساخت قفس‌های پرورش ماهی، موجبات رشد بهره‌وری شده که باید تداوم یابد.

معاون برنامه ریزی سازمان شیلات کشور خاطر نشان کرد: در سال جاری بیش از ۶۱ هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شده که ۳۸ هزار تن در استان بوشهر تولید و برداشت شده است.

رستمی از تولید ۱۶۰ هزار تن میگوی پرورشی در کشور تا ۳ سال آینده خبر داد و تصریح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته و با ایجاد سایت‌های جدید پرورش میگو در کشور، ظرفیت تولید میگوی پرورشی کشور تا سال ۱۴۰۴ به ۱۶۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: رایزنی برای صادرات میگوی پرورشی با موفقیت انجام شده و هر میزان تولید کنیم، بازار خارجی استقبال می‌کند.

رستمی بیان کرد: چین به صورت بدون واسطه و مستقیم، خریدار میگوی پرورشی ایران است و علاوه بر آن، روسیه و اوراسیا نیز استقبال قابل توجهی داشته‌اند.

وی گفت: کیفیت میگوی استان بوشهر بسیار مطلوب است و امیدوارم با افزایش سایت‌ها، شاهد ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی استان باشیم.

کد خبر: ۲۰۶٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha