۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
هشدار درباره سیلابی شدن زاینده‌رود/تردد در حاشیه رودخانه‌ها و پل‌ها ممنوع
درگفت و گو با بازار مطرح شد؛

هشدار درباره سیلابی شدن زاینده‌رود/تردد در حاشیه رودخانه‌ها و پل‌ها ممنوع

اصفهان - شیشه‌فروش؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سیلاب در حال جریان رفتن به سمت زاینده‌رود است، گفت: از مردم درخواست داریم که از تردید در کنار رودخانه‌ها و پل‌ها بپرهیزند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی در اصفهان اظهار کرد: سامانه گرادیان فشاری که از دیروز وارد استان شده است، نیمه شرقی و مناطق جنوبی استان را در بر می‌گیرد و اثر مخاطره آن وزش باد شدید، وقوع طوفان لحظه ای، احتمال خیزش گرد و خاک موقتی است.

وی افزود: بر این اساس سقوط اشیاء از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت و سست، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال، آسیب به صنعت کشاورزی ، اختلال در مسیرهای مواصلاتی به استان های یزد و فارس  انتظار می رود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه سیلاب از رودخانه شور و آب بین حوضه‌ای در حال جریان رفتن به سمت زاینده‌رود است، تاکید کرد: از شهروندان و مسافران درخواست داریم که از تردید در کنار رودخانه پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه تخلیه حریم رودخانه و پل‌های زاینده رود در استان با توجه به احتمال اب‌گرفتگی پارک‌ها معابر و زمین‌های کشاورزی و مناطق مجاور رودخانه ضروری است، گفت: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، اجتناب از فعالیت کویرنوردی ، مدیریت تردد در محورهای مواصلاتی ضروری است.

کد خبر: ۲۰۶٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha