۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
درخواست زیمبابوه برای خرید تراکتورهای ایرانی
فیلم استان‌ها؛

درخواست زیمبابوه برای خرید تراکتورهای ایرانی

تبریز- وزیر کشاورزی زیمبابوه از شرکت تراکتورسازی تبریز بازدید کرد و با ابراز تمایل برای خرید تراکتورهای تولیدی این شرکت اظهار داشت: امیدوارم با تقویت روابط دو کشور نیاز ما برای تامین تراکتور رفع شود.

به گزارش خبرنگار بازار، انکسیوس جونگو ماسوکا در جریان سفر یک روزه به تبریز و بازدید از کارخانه تراکتور سازی تبریز با اشاره به اینکه همراه با تیمی از بخش تنباکو و مکانیزاسیون به این استان سفر کرده است گفت: در سطح سیاسی و مقامات ارشد کشور زیمباوه این اراده وجود دارد که در بخش های اقتصادی و فنی روابط دو کشور تحکیم یابد. در همین راستا روز گذشته ملاقات های خوبی با وزیر کشاورزی ایران در ارتباط با مباحثی مانند آبیاری و مکانیزاسیون کشاورزی داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر ۹ هزار دستگاه تراکتور فعال موجود در بخش کشاورزی این کشور نیاز به ۲۰ هزار دستگاه دیگر وجود دارد، افزود: ۶۱ درصد مردم زیمباوه در روستاها زندگی می کنند و برای ارتقا سطح زندگی خود نیاز به ادوات کشاورزی دارند. بخش دیگری از جامعه زیمباوه را روستاییان خرده پا تشکیل می دهند که برای گذران زندگی و شخم زدن زمین نیازمند تراکتورهایی با قدرت اسب بخار پایین تر هستند. در این بخش نیز ۲ هزار دستگاه تراکتور فعال وجود داشته و به ۱۰ هزار دستگاه دیگر نیاز است.

وزیر کشاورزی، شیلات، آب، اقلیم و توسعه روستایی جمهوری زیمبابوه اظهار امیدواری کرد با تقویت روابط دو کشور نیاز های این کشور در ارتباط با تامین تراکتور مورد نیاز مرتفع شود.

کد خبر: ۲۰۶٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha