۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
ایران یکی از همکاران معتبر ترکمنستان در عرصه‌های‌ ‌اقتصادی- بازرگانی است
رئیس جمهور ترکمنستان:

ایران یکی از همکاران معتبر ترکمنستان در عرصه‌های‌ ‌اقتصادی- بازرگانی است

در نمایشگاه ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، پیام «سردار بردی محمداف» رئیس‌جمهور ترکمنستان‌ برای شرکت‌کنندگان این رویداد بین‌المللی قرائت شد.

به گزارش‌ بازار، در متن پیام «سردار بردی محمداف» آمده است: افتتاح نمایشگاه ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را به شما از صمیم قلب تبریک عرض می‌کنم. اطمینان دارم که این نمایشگاه وسیع در تحکیم بنیاد معتبر روابط چندین ساله ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران و توسعه روابط دو جانبه در عرصه‌های مختلف، حائز اهمیت خواهد بود.

درادامه‌ این ‌پیام‌ بر اهمیت‌ توسعه و ترویج روابط مبتنی بر اصول حسن نیت، دوستی وبرادری، همکاری‌های اقتصادی‌و بازرگانی، ‌گسترش روابط فرهنگی و اجتماعی‌تاکیدشده‌است.

رئیس‌ جمهور ‌ترکمنستان ‌در ‌ادامه‌ این‌ پیام‌ توسعه روابط‌ را مبتنی بر احترام متقابل با کشورهای جهان به ویژه کشورهای همجوار، در مرکز توجه سیاست خارجی ترکمنستان‌ دانسته ‌و ‌اضافه ‌کرده ‌است:با توجه به این موضوع، ترکمنستان به ترویج روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه می‌دهد.

در بخش دیگری از پیام ‌بردی محمداف آمده‌است: جمهوری اسلامی ایران یکی از همکاران معتبر ترکمنسنان در عرصه‌های و اقتصادی- بازرگانی است‌ و روابط دو کشور در عرصه‌های سوخت، انرژی حمل و نقل و ارتباطات، صنعت و کشاورزی به صورت نتیجه بخش توسعه می‌یابد.

وی افزوده‌است: تلاش‌های مشترک در جهت استفاده از امکانات موجود در ارتقاء روابط ترکمن - ایران در عرصه اقتصادی بازارگانی حائز اهمیت بوده و این باعث می‌شود که تبادل کالا بین دو کشور افزایش یابد و برای توسعه بخش‌های مختلف امکانات لازم فراهم شود و در ضمن به توسعه روابط اقتصادی اجتماعی میان ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران اهمیت بالایی داده می‌شود.

رئیس جمهوری ترکمنستان تأکید کرده‌است: برگزاری روزهای فرهنگی و جشنواره‌های بین‌المللی با شرکت هنرمندان، فرهنگیان و خلاقان دو کشور، دال بر این امر است که اخیراً روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با موفقیت برگزار شده است.

دربخش دیگری از این ‌پیام‌ عنوان ‌شده است:‌ براساس برنامه‌های توسعه اجتماعی - اقتصادی ترکمنستان، در بخش‌های مختلف کشورمان، فن‌آوری‌های نوین و دست آوردهای اخیر علمی به کار برده می‌شوند و همچنین در مدرن‌سازی اقتصاد ملی همکاری‌های بین‌المللی جایگاه مهمی دارند که در چارچوب نمایشگاه ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، برای بازرگانان دو کشور شرایط لازم برای دیدارها به منظور توسعه هرچه بیشتر همکاری‌ها فراهم خواهد شد.

محمداف‌ در این‌ پیام‌ خاطرنشان ‌کرده است: همکاری طولانی مدت ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران عرصه‌های مختلف را در برگرفته و با منافع هر دو کشور مطابقت دارد. این روابط در خدمت صلح و ثبات، حسن همجواری، آبادانی و توسعه پایدار مردم دو کشور و منطقه خواهد بود.

این نمایشگاه در اداره بازرگانی - صنعتی ترکمنستان برگزار شده و توافقاتی که بین بازرگانان دو کشور در جریان نمایشگاه کسب خواهد شد، برای گسترش همکاری‌های اقتصادی بازرگانی امکانات لازم را فراهم خواهد.

وی یادآور شده‌است: بار دیگر آغاز به کار نمایشگاه ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از صمیم قلب تبریک عرض می‌نمایم و به همه شما سلامتی، تندرستی و زندگی سعادتمند و همچنین در فعالیت‌های مربوط به توسعه روابط دوستی وبرادری -ترکمن ایران- توفیق روز افزون آرزو می‌کنم.

کد خبر: ۲۰۶٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha