۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱
۴۲ میلیون مسافر نیمه امسال در گیلان اقامت کردند
استاندار گیلان:

۴۲ میلیون مسافر نیمه امسال در گیلان اقامت کردند

رشت- استاندار گیلان گفت: در نیمه اول امسال ۵۲ میلیون مسافر به استان سفر و ۴۲ میلیون نفر اقامت کردند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در جلسه ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز افزود: برای استقبال و حضور مسافران نوروزی به استان گیلان باید آمادگی لازم را داشته باشیم و میزبان خوبی برای آنان باشیم، بنابراین ضمن تعریف وظایف دستگاه‌های خدمات سفر در یک ستاد، با همکاری همدیگر کارها و اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان و ورود مسافر در ایام‌های مختلف از جمله تابستان و نوروز اضافه کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۵۲ میلیون مسافر وارد این استان شده و ۴۲ میلیون نفر اقامت انجام گرفت از این‌رو باید از هم‌اکنون برای حضور مسافران نوروزی اقدامات و برنامه ریزی های لازم انجام شود.

عباسی با تاکید بر حضور همه فرمانداران در جلسات استانداری از جمله خدمات سفر نوروزی اظهار کرد: حضور مدیران دستگاه های اجرایی بویژه در جلسات تصمیم سازی که با حضور استاندار برگزار می شود دارای اهمیت است و باید مسئولان بویژه فرمانداران در آنها به موقع و اثربخش حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه فرمانداران باید از ظرفیت شهرداران در بخش های مختلف استفاده کنند و با تاکید بر فراهم کردن فضایی زیبا برای مسافران نوروزی در مناطق مختلف استان گیلان استفاده کنند، خاطر نشان کرد: موضوع مبلمان و فضاسازی شهری توجه شود، مسافران به گیلان، مهمانان ما هستند بنابراین باید شرایط خوب گردشگری را برای آنان فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: علاوه بر ارائه خدمات مطلوب و میزبانی خوب از مسافران نوروزی به استان، باید طوری برنامه‌ریزی شود که آرامش شهروندان و روستائیان در مناطق مختلف استان حفظ شده و میزبانی مطلوبی صورت پذیرد.

عباسی در ادامه با تاکید بر ضرورت و توجه جدی نظارت بر قیمت کالاها در ایام نوروز خاطر نشان کرد: توزیع آرد برای نانوایی ها نیز باید برنامه ریزی و مدیریت شود تا مشکلی برای شهروندان و مسافران در گیلان ایجاد نشود.

استاندار گیلان ضمن تاکید بر آمادگی کامل هلال احمر و اورژانس پیش بیمارستانی در تمام ایام به ویژه در نوروز اظهار کرد: این دستگاه‌ های امدادی باید از امکانات لازم برخوردار باشند تا در صورت ارائه خدمات دچار مشکل نشود.

وی با تاکید بر ضرورت طراحی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها در ورودی های گیلان در ایام نوروز بنا به دستور رئیس محترم جمهوری، خاطر نشان کرد: در این بازارچه ها و نمایشگاه ها صنایع دستی و محصولات مختص گیلان به نمایش گذاشته و عرضه شود.

کد خبر: ۲۰۶٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha