۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
خرداد شد؛ خبری از پرداخت بسته نخست حمایتی دولت به شرکت‌های حمل و نقل نشد
رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی و مسافربری در گفتگو با بازار:

خرداد شد؛ خبری از پرداخت بسته نخست حمایتی دولت به شرکت‌های حمل و نقل نشد

عامری، رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکتهای تعاونی و مسافربری با اشاره به اینکه هنوز خبری از پرداخت بسته اول حمایتی دولت به شرکت‌های حمل و نقل از اول خرداد نشده است گفت: بیشترین آسیب از بابت شیوع ویروس کرونا به شرکتهای حمل و نقل مسافری به خصوص شرکت‌های مسافربری وارد شده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن- محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ۳۰ اردیبهشت ماه جاری در خصوص بسته ۸۰۰۰ میلیارد تومانی حمایتی شرکت‌های حمل و نقلی آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا گفته بود که این بسته به بانک‌ها ارائه شده و بخش اول آن را شرکت‌های حمل و نقلی اعم از ریلی، جاده‌ای و هوایی در خردادماه دریافت خواهند کرد و سود آن ۱۲ درصد خواهد بود.هر چند وزیر راه و شهرسازی پرداخت این تسهیلات را منوط به این دانسته بود که این شرکت‌ها نباید تعدیل نیرو کرده باشند و لیست بیمه تأمین اجتماعی بهمن ماه شرکت‌های مشمول، ملاک عدم تعدیل نیرو در تخصیص این تسهیلات خواهد بود.

حال به نظر می رسد چشم بسیاری از شرکتهای حمل و نقل به خصوص شرکتهای حمل و نقل مسافربری به توجه و وعده های داده شده دولت است به گونه ای که به گفته رئیس اتحادیه شرکتهای تعاونی و مسافربری شرکتهای اتوبوسرانی در اثر شیوع ویروس کرونا به شدت و بیشترین آسیب را دیده اند و از آنجا که مسافران شرکتهای حمل و نقل مسافربری افراد نسبتا ضعیف جامعه هستند به نظر می رسد افت جا به جایی مسافران توسط این شرکتها به خوبی نمایان و سازمان حمل نقل مسافری به خوبی از این وضعیت آگاه باشد.

به هر سوی انجام نشدن سفرهای برون شهری با اتوبوس توسط اغلب مردمی که توانایی مالی چندان خوبی ندارند باعث شده تا شرکتهای تعاونی و اتوبوسرانی در چند ماه گذشته ضررهای مالی هنگفتی به خود ببینند و علیرغم وعده های دولت برای کمک به صنعت حمل و نقل هنوز هیچ خبری از این کمکها و وعده ها به شرکتهای تعاونی و اتوبوسرانی نیست.

 وعده هایی که بارها مطرح و اعلام شده که دولت یک بسته حمایتی ۳۵۰۰ میلیارد تومانی برای شرکتهای حمل و نقل در نظر گرفته است که بزودی پرداخت خواهد شد. آخرین بار هم چند روز پیش وزیر راه و شهرسازی وعده داد که از اول خرداد این تسهیلات پرداخت خواهد شد.

خبری از پرداخت بسته نخست حمایتی دولت به شرکتهای حمل و نقل از اول خرداد نیست

احمد رضا عامری رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکتهای تعاونی و مسافربری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این پرسش که آیا وعده جدید دولت مبنی بر آغاز پرداخت تسهیلات و بسته حمایتی دولت از اول خرداد ماه عملیاتی شده است یا خیر؟ گفت: خبری از پرداخت بسته نخست حمایتی دولت به شرکتهای حمل و نقل از اول خرداد نیست. به هر حال اینگونه اظهارات هنر دولتمردان است.

وی با اشاره به اینکه در گزارش خود به مسئولان به خوبی تمام اتفاقات رخ داده بر سر شرکتهای حمل و نقل مسافربری را بازگو و تشریح کرده ایم ادامه داد: سازمان حمل و نقل مسافربری به صورت آنلاین هر مسافری که اقدام به خرید بلیط اتوبوس می کند از وضعیت مسافران مطلع می شود بنابراین وقتی یک شرکت حمل و نقل روزی ۱۰۰ سرویس داشت و الان به ۱۰ سرویس کاهش یافته است به خوبی می توان عمق فاجعه را حدس زد.

با توجه به شرایط اقتصادی کشور سفر به آن شکل در سبد هزینه خانوارها جایی ندارد و حال با شیوع ویروس کرونا قطعا این وضعیت وخیم تر شده است. پس بنابراین امیدوار هستیم بسته های حمایتی به موقع به شرکتهای حمل و نقل تحویل و اعطا شود تا هر چند اندک اما کمکی در جهت بهبود شرایط اقتصادی این شرکتها که تعداد زیادی اشتغال ایجاد کرده اند باشد

عامری با تاکید بر اینکه شرکتهای حمل و نقل مسافربری همچنان به وعده های داده شده امیدوار هستند اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور سفر به آن شکل در سبد هزینه خانوارها جایی ندارد و حال با شیوع ویروس کرونا قطعا این وضعیت وخیم تر شده است. پس بنابراین امیدوار هستیم بسته های حمایتی به موقع به شرکتهای حمل و نقل تحویل و اعطا شود تا هر چند اندک اما کمکی در جهت بهبود شرایط اقتصادی این شرکتها که تعداد زیادی اشتغال ایجاد کرده اند باشد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکتهای تعاونی و مسافربری با اشاره به اینکه شرکتهای حمل و نقل بیشترین آسیب را از بابت شیوع ویروس کرونا دیده اند گفت: در تازه ترین اقدام خود مجددا نامه ای به دستگاهها و سازمانهای مسئول ارسال شده و از آنها درخواست کرده ایم که به کمک شرکتهای حمل و نقل بشتابند.

وی گفت: شرکتهای تعاونی و مسافربری هنوز در خصوص تعدیل نیرو اقدامی نکرده اند هر چند مدتهاست در پرداخت دستمزدها تاخیرهایی به وجود آمده است. اما آنچه که باید به آن تاکید کرد این است که در این مدت بیشترین آسیب کنسل شدن سفرها را شرکتهای تعاونی و مسافربری دیده اند.

پیشتر رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکتهای تعاونی و مسافربری در پاسخ به این پرسش که آیا در سال جاری به رغم کاهش سفرها و ضررهای مالی شرکت های تعاونی مسافربری قیمت بلیط اتوبوس های مسافربری افزایش داشته است؟ گفت: بر اساس قانون مصوب شده امسال نیز قیمت بلیط اتوبوس های مسافربری ۲۰ درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۲۰٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha