۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
ساخت تجهیزات آب بندی نشتی و وصل لوله بدون هدررفت آب برای اولین بار
مدیرعامل شرکت سیال کاران امید ایرانیان خبر داد

ساخت تجهیزات آب بندی نشتی و وصل لوله بدون هدررفت آب برای اولین بار

کرج- هاشمی مدیرعامل شرکت سیال کاران امید ایرانیان از ساخت تجهیزات مربوط به آب بندی نشتی و وصل لوله بدون هدررفت آب برای اولین بار در ایران خبر داد و گفت این محصول نمونه ایرانی و خارجی ندارد.

گروه استان ها بازار؛ شرکت سیال کاران امید ایرانیان در حوزه آب و فاضلاب، عمران، نفت و پتروشیمی فعالیت می کند و انواع کمربندهای استیل تعمیراتی و انشعاب گیر خطوط انتقال آب و فاضلاب، مخازن و سیلوهای استیل، دریچه های آب و فاضلاب استیل و فولادی و همچنین گردبرهای تخصصی با تیغه الماسه برای بازار داخلی و خارجی تولید می کند.

به طور کل می توان گفت: این شرکت در حوزه آب و فاضلاب فعالیت می کند و تجهیزات مورد نیاز برای آب بندی نشتی و وصل لوله و غیره تولید می کند و مشتری اصلی این شرکت آب و فاضلاب است.

خبرنگار بازار برای اطلاع از روند تولید و چالش های این نعت با «ذکرعلی هاشمی» مدیرعامل این شرکت گفتگو کرد که مشروح آن در ذیل آمده است.

*از روند تولید خود و مواد اولیه مورد نیازتان بگویید؟

مواد اولیه اصلی ما فلز است که از بازار تامین می‌کنیم اما بدلیل اینکه وارداتی است و متاسفانه مدتی است که گران تر شده قیمت مواد اولیه بالاتر می‌رود و پیمانکارانی که در آب و فاضلاب کار می‌کنند طبیعتاً ناراضی اند به همین دلیل کارهای بسیاری در این راستا انجام داده ایم. از یک سری کلمپ ها به تازگی در نمایشگاه رونمایی کردیم که طراحی آنها با خودمان بوده قیمت آن هم مناسب تر هست. شاید ۴۰ درصد زیر قیمت تولیدات اصلی مان است، هم انشعابات و هم تعمیراتش را طراحی کردیم و با توجه به اینکه قیمت آن را کاهش دادیم استقبال بسیاری هم از این محصول در نمایشگاه صورت گرفت.

فعالیت های ما موارد دیگری را هم شامل می‌شود به عنوان مثال هدر رفت آب را در آب و فاضلاب به صفر رساندیم.

من در ۷ سالی که وارد این حوزه شده ام در کارهای بسیاری فعالیت داشتم و ثبت اختراع کردم. با بررسی اینکه ایران در این زمینه پیشرفت زیادی نداشت، به همین دلیل برای اولین بار کارهایی برای تسهیل در این زمینه در ایران انجام دادیم. یعنی بدون قطعی، هدر رفتن، بدون خالی کردن آب و بدون محدودیت سایزی از یک خیابان به خیابان دیگر انشعاب می گیریم که از این کار ما استقبال شد.

هر چه پیش می رویم با تشدید بحران آب روبرو هستیم به همین منظور تا جایی که توانستیم هدر رفت آب را پایین آوردیم در کلیه نشتی های لوله های سیمانی، آزبست، چدن داکتیل، جی‌آرپی و پلی اتیلن و هرجایی که نشتی داشته باشد آب را قطع نمی‌کنیم همانطور که آب جاری است آب بندی می کنیم

هر چه پیش می رویم با تشدید بحران آب روبرو هستیم به همین منظور تا جایی که توانستیم هدر رفت آب را پایین آوردیم. در کلیه نشتی های لوله های سیمانی، آزبست، چدن داکتیل، جی‌آرپی و پلی اتیلن و هرجایی که نشتی داشته باشد آب را قطع نمی‌کنیم همانطور که آب جاری است آب بندی می کنیم.

بسیاری از استان ها به تازگی ما را می‌شناسند برای آشنایی و آگاهی در شهرستان های دیگر افرادی را به ماموریت می‌فرستیم و در شهرهایی که در این زمینه فعالیت کردیم استقبال شده، خصوصا امسال از طرح های جدیدی که رونمایی کردیم استقبال خوبی صورت گرفت.

*در تامین مواد اولیه تان گفتید وارد می شود، ایران در تولید فلز قوی است آلیاژ محصول شما چیست که در کشور موجود نیست؟

آلیاژ مصرفی ما استیل ۳۰۴ است، چیز غیر ممکنی نیست ولی متاسفانه در داخل کشور تولید نمی‌شود و از خارج وارد می‌کنیم با توجه به اینکه تحریم هستیم هم به سختی وارد می‌شود.

*تابحال به شرکت های دانش بنیان سفارش داده اید؟

آلیاژی که ما استفاده می کنیم استیل ۳۰۴ معروف به استیل نگیر هست، در بازار چند نفر تلاش کردند که تولید کنند اما موفق نشدند به همین دلیل وارداتی است و اینطور قیمت ناخواسته بالا می‌رود ما هم چون این آلیاژ را نداریم مجبور شویم فقط روی محصولی کار کنیم که حداقل قیمت یک کلمپ تعمیراتی برای لوله ای که قطرش ۱۰۰ باشد ۲۰ سانت کمتر هم نداریم. فقط ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان پول کلمپ آن است مقداری برایشان سنگین تر است. پلاستیکی هم به دلیل فشار بالای آب جوابگو نیست. حتما باید استیل باشد تا بتوانیم آب بندی اش را راحت انجام دهیم، قدیم ها با چدن آب بندی می‌کردند نصف روز آب قطع می شد که الان غیر ممکن است. تنها راه موجود بستن با استیل است که افزایش قیمت بی نهایت داشته است.

*شما در نمایشگاه هم شرکت داشتید آیا جذب مشتری داشتید؟

بله خیلی زیاد، به این دلیل که طراحی و ساخت طرح های جدید با خودمان است و نمونه خارجی و داخلی ندارد. بسیاری از استان‌ها عنوان کردند خطی دارند که آب در آن جاری است یا فراموش شده قطع کن شیر(لوله های بزرگ) بگذارند یا قطع کن ندارد و یا شیر متلاشی شده است. به ما گفتند چه راهکاری داریم در حینی که آب جاری است قطع کن اضافه کنیم.

محصول ما نمونه داخلی و خارجی ندارد البته خارجی ها روی لوله فلزی انجام می دهند چون نیاز به جوشکاری دارد ولی ما کاری کردیم که روی تمامی لوله ها جواب بدهد. یعنی هدر رفت آب را مهار کنیم و بتوانیم بین خط قطع کن اضافه کنیم، ما لوله فلزی نداریم، بسیاری از افراد باور نداشتند که این کار عملی شود اما ما انجام دادیم

اینکار هم غیر ممکن بود ما روی این پروژه خیلی کار کردیم تا اینکه حدود ۲تا ۳ ماه پیش نتیجه گرفتیم، دستگاهش را ساختیم و در نمایشگاه هم قرار دادیم. همانطور که گفتم نمونه داخلی و خارجی ندارد البته خارجی ها روی لوله فلزی انجام می دهند چون نیاز به جوشکاری دارد ولی ما کاری کردیم که روی تمامی لوله ها جواب بدهد. یعنی هدر رفت آب را مهار کنیم و بتوانیم بین خط قطع کن اضافه کنیم، ما لوله فلزی نداریم. بسیاری از افراد باور نداشتند که این کار عملی شود اما ما انجام دادیم.

*برای محصول جدید خود بازاریابی خارجی انجام دادید؟

خیر، چون به تازگی به نتیجه رسیده ایم و داخل کشور خیلی نیاز داریم و معضلات بسیاری وجود دارد یعنی طوری که اگر یک لوله بشکند فاجعه می شود چون نمی‌توانند آب را قطع کنند مدام باید بالاتر بروند و شاید به سد برسند ما زمان زیادی گذاشتیم و زحمت کشیدیم، به سادگی موفق به نتیجه گیری نشدیم خلاصه پس از چند سال موفق شدیم و محصول را به نمایشگاه آوردیم.

نمونه ای از این دستگاه وجود ندارد هر شخصی می‌بینند نمی‌شناسد یا اگر خارجی ها این محصول را دارند کاملا با این متفاوت است حتما باید لوله فلزی باشد تا با جوشکاری کار را انجام دهند.‌ در نمایشگاه چند نفری مشتری های خارجی هم بودند که نسبت به این محصول اشتیاق نشان دادند.

*چه مقدار اشتغال زایی در کارگاه دارید؟

در حال حاضر ۸ نفر هستیم. به لطف خدا روز به روز در حال توسعه این تعداد هستیم و حدود ۵ نفر هم به مجموعه اضافه خواهد شد. در نمایشگاه از محصول جدیدمان استقبال شده و بسیاری حاضر به عقد قرارداد بودند. قصد داریم کار و تولید را با سرعت بیشتری توسعه دهیم.

*برای توسعه کار و افزایش اشتغال از وام یا تسهیلات بانکی استفاده کردید؟

در واقع به قدری من این موضوع را نشدنی و دست نیافتنی می دانم که حتی وقتی هم برای دریافت آن نگذاشتم و تابحال وامی نگرفتم. از قدیم ثبت اختراع دارم در هر زمینه ای که فعالیت کردم ثبت داشته ام. قبل ها که برای گرفتن وام مراجعه کردم متوجه شدم که فقط وقتم گرفته می‌شود به همین دلیل پیگیر نشدم. البته اعلام کردند به کسانی که ثبت اختراع داشته باشند و بتواند نیرو جذب کند وام می دهند اما در حقیقت نتوانستم.

همیشه هم با مشکلات موجود نیاز داشتیم حتی شهرک صنعتی هم گفتند طوری وام می دهیم که ۷۰ درصدش را هم پرداخت نکنید مشکلی نیست اما آن هم نشد سعی کردیم که وقتمان را برای این مسائل هدر ندهیم و روی پای خودمان بایستیم.

کد خبر: ۲۰۶٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha