۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
پیش بینی ۳۵هزار تومان برای هر کیلو خرمای کبکاب فله‌ای/ زلزله ترکیه بازار خرما را تحت تاثیر قرار داد
فعال بازار خرما در گفت‌وگو با بازار

پیش بینی ۳۵هزار تومان برای هر کیلو خرمای کبکاب فله‌ای/ زلزله ترکیه بازار خرما را تحت تاثیر قرار داد

بوشهر- بنافی تولیدکننده و فعال بازار خرما با پیش بینی ۳۵هزار تومان برای هر کیلوگرم خرمای کبکاب فله‌ای گفت: زلزله ترکیه بازار خرمای کبکاب را تحت تاثیر قرار داده است.

حبیب بنافی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به آخرین وضعیت بازار خرما اظهار داشت: بازار خرمای کبکاب فله‌ای (کارتن موزی) در روزهای گذشته تاکنون روی قیمت هر کیلوگرم ۲۶ هزار تومان تا ۲۹ هزار تومان بنا به کیفیت به صورت روان معامله شده است.

وی افزود: فروش خرما بصورت گزینشی بین تجار استان‌های همجوار و تجار منطقه نیز با قیمت ۳۰ هزار تومان برای هر کیلوگرم خرمای باکیفیت و خوب رسیده است.

این تولیدکننده و فعال خرما با بیان اینکه بیشترین میزان ذخیره انبارها در اختیار باغداران است، به دلایل عدم استقبال باغداران برای فروش در شرایط کنونی اشاره و خاطر نشان کرد: نزدیک بودن ماه مبارک رمضان، صادرات خرمای مضافتی و زاهدی و جایگزینی خرمای کبکاب در بازار داخلی و همچنین مقاومت باغداران به امید بهتر شدن قیمت در روزها و هفته‌های آینده، از دلایلی است که باغداران همچنان تصمیمی برای فروش ندارند.

بنافی به تاثیرگذاری زلزله ترکیه بر بازار خرما اشاره کرد و یادآور شد: باتوجه به زلزله اخیر کشورهای ترکیه و سوریه و با استناد به صحبت‌های نماینده مرکز تجاری ایران در روسیه و خالی بودن بازار روسیه و مشکلاتی از قبیل ضمانت که برای تجار صادرکننده وجود داشته، بازار خرمای کبکاب استان بوشهر رونق گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت در پی رفع موانع صادرات خرماست گفت: با اعلام مسئولان دولتی و سازمان توسعه تجارت، مشکلات تجار در صادرات خرمای ایران به ترکیه در زمینه ارائه ضمانت، رفع شده و این موضوع تسهیل شده است.

این تولید کننده خرما با بیان اینکه بعد از زلزله، درخواست کشور ترکیه برای خرمای ایران بالا گرفته افزود: نزدیکی ماه مبارک رمضان و تقاضای بالای ترکیه برای خرید خرما، باعث رشد شدید قیمت خرما در آینده نزدیک می‌شود.

وی اضافه کرد: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود تا پایان نیمه اول اسفند ماه، شاهد خرمای کبکاب فله‌ای (کارتن موزی) به قیمت هر کیلوگرم ۳۵هزار تومان و در ادامه شاهد قیمت‌های بهتر نیز باشیم.

بنافی تصریح کرد: قطعا خرما در بسته‌بندی‌های شیک و صادراتی، تا چندین برابر قیمت فله‌ای به فروش می‌رسد و اگر شرایط برای بسته‌بندی صادراتی مهیا شود، معیشت باغداران تضمین خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۶٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • جهانگیر نعمتی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      0 0
      سلام خرما تنها محصول هست که میشه نگهداریش کرد میوه با ارزش هست اگر این محصول هر استان دیگه بود هم قیمت بالای داشت هم صادر میشود متاسفانه مدیر ت می خواهد برای صادرات
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      0 0
      قیمت های سرسام اورخرما دراینده مشکل کشاورزان رابیشترخواهد کرد الان مشکل مرکبات وبرنچ شمال که روی دست کشاورزان مانده دراینده نزدیک نصیب کشاورزان خرما خواهد رسید واقعا قیمت هابدون صابطه داردگران می شود وخداعاقبت کشاورزان مارابخیرگرداند