۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
دروازه تجاری ایران و روسیه از بندر کاسپین می گذرد
استاندار گیلان:

دروازه تجاری ایران و روسیه از بندر کاسپین می گذرد

رشت- استاندار گیلان با اشاره به موقعیت کریدور شمال - جنوب گفت: دروازه تجاری و اقتصادی ایران و روسیه از بندر کاسپین و خط آهن رشت - کاسپین می گذرد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۳۱۵ عرصه در استان برای سرمایه گذاری در فعالیت های مختلف اعم از کشاورزی، بوم گردی و گردشگری شناسایی شده، افزود: تاکنون ۲۱۹ مجوز بی‌نام سرمایه گذاری صادر شده، در این ارتباط پنجره واحد سرمایه‌گذاری اتفاق افتاد که سرمایه گذاران بدون تشریفات و بروکراسی می توانند در این بخش ورود کنند.

استاندار گیلان با اشاره به شعار سال با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین خاطر نشان کرد: شعار سال مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی را باید به صورت عملی به اثبات برسانیم و این وظیفه همه ما است.

وی اظهار کرد: طی ۲ دهه اخیر تمامی شعارهای سال در راستای موضوع اقتصادی بوده از این‌رو باید با تمام توان تلاش کنیم تا بخش‌هایی از جمله مربوط به تولید را جامع عمل بپوشانیم.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های داخلی کشور در بخش‌های مختلف اعم از منابع انسانی و نخبگان دانشگاهی اظهار کرد: تمام تلاشمان اتکا به توان داخلی است و اینکه خیلی وابستگی به دنیا نداشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در جمع کارفرمایان برتر گیلان در رشت با اشاره به سفر رئیس جمهور به چین اظهار کرد: طی ۲ و سه دهه اخیر به ویژه دهه ۹۰ که بیشتر به اروپا و آمریکا تکیه کردیم و سرنوشت را به برجام گره زده بودیم، با کشور چین آنطور که باید ارتباطی نداشتیم.

عباسی اظهار کرد: با توجه به نگاهی که نظام جمهوری اسلامی نسبت به مسایل توسعه اقتصادی و سایر موارد دارد در بخش ارتباط چین و روسیه، می‌توانیم آینده بسیار روشنی را داشته باشیم و گِره‌ها را باز کنیم.

وی با اشاره به موقعیت کریدور شمال-جنوب و با بیان اینکه دروازه تعامل تجاری و اقتصادی ایران و روسیه از کریدور شمال- جنوب، بندر کاسپین و خط آهن رشت - کاسپین می‌گذرد، اظهار کرد: بر اساس قولی که داده شد، خط راه آهن رشت به کاسپین در بهار سال آینده باید به ما تحویل داده شود.

استاندار گیلان بیان کرد: خط راه آهن رشت به آستارا نیز اجرایی خواهد شد، مقدمات آماده است که هفته‌های آینده آغاز می‌شود که به این ترتیب رشت ترانزیت کالاها در دنیا و دروازه اقتصاد و تجارت خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۶٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha