۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
افزایش شاخص دلار به بالاتر از ۲ واحد بعید است| فدرال رزرو عجولانه تصمیم نخواهد گرفت
کومرزبانک:

افزایش شاخص دلار به بالاتر از ۲ واحد بعید است| فدرال رزرو عجولانه تصمیم نخواهد گرفت

کومرزبانک با انتشار گزارشی در خصوص جلسه سه شنبه شب فدرال رزرو تاکید کرده که افزایش شاخص دلار به بالاتر از دو واحد طی روزهای آتی بعید به نظر رسیده و تورم در آمریکا کنترل شده است.

به گزارش بازار؛ در پی جلسه سه شنبه شب فدرال رزرو و اعلام نتایج آماری مهمی همچون شاخص CPI که نشان دهنده افزایش ۰.۵ درصدی قیمت مصرف کننده در آمریکا به نسبت تخمین های فدرال رزرو بود، اکنون گمانه زنی ها در خصوص احتمال بازگشت فدرال رزرو به روند تند و تیز افزایش نرخ بهره بانکی افزایش یافته است.

از سوی دیگر، حقیقت امر این است که تورم در ایالات متحده کنترل شده و به هیچ عنوان قابل قیاس با نیمه دوم سال ۲۰۲۲ نیست.

در همین راستا، «کومرزبانک» با انتشار گزارش تحلیلی در خصوص جلسه اخیر فدرال رزرو پیس بینی کرده که افزایش چشمگیر شاخص دلار آمریکا طی روزهای آتی غیر محتمل است.

در این گزارش آمده است: در صورت کاهش اندک قیمت‌ها و تداوم داده‌های اقتصادی مناسب، شاخص دلار آمریکا ممکن است تا زمان افزایش عرضه گسترده، کمی افزایش یافته و ممکن است بازار دوباره انتظارات خود را تعدیل نماید.

لازم به ذکر است، دولت آمریکا برای جلوگیری از افزایشی شدن روند قیمت ها در این کشور، بسته های زیادی از جمله افزایش عرضه اقلام مصرفی در بازار را تدارک دیده که از دید کومرزبانک می تواند عطش باقیمانده بازار برای قیمت های بالاتر را از بین ببرد.

کومرز بانک همچنین پیش بینی کرده که فدرال رزرو برای اتخاذ هرگونه تصمیم گیری ( در خصوص نرخ بهره بانکی) صبر کرده و منتظر آمارهای بعدی خواهد ماند.

بر همین اساس، این بانک بزرگ بین المللی تاکید کرده است: افزایش شاخص دلار بیش از یک یا دو واحد بعید است؛ زیرا بازار در نقطه‌ای فراتر از چرخه نرخ، به آینده نگاه خواهد کرد. به هر حال، آنچه به سرعت بالا می رود ممکن است به راحتی پس از آن به همان سرعت سقوط کند.

کد خبر: ۲۰۶٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha