۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
مهلت افزایش سرمایه کاهش می یابد
رییس نظارت بر انتشار و ثبت اوراق در پاسخ به بازار:

مهلت افزایش سرمایه کاهش می یابد

احمد لطفی گفت: در روش جدید پیشنهاد شده شرکت ها یک ماه فرصت افزایش سرمایه دارند و یک ماه هم امکان تمدید آن را دارند.

بازار؛ گروه بورس: رییس اداره کل نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار در پاسخ به سوال خبرنگار بازار درباره مدت زمان فرایند افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات گفت: در روش قبلی پس از صدور مجوز افزایش سرمایه، شرکت ها ۲ ماه فرصت افزایش سرمایه داشتند و یک ماه هم امکان تمدید مهلت اجرای آن وجود داشت اما در روش جدید پیشنهاد ما این است که شرکت ها یک ماه فرصت افزایش سرمایه دارند و یک ماه هم امکان تمدید آن را دارند.
احمد لطفی با بیان اینکه در روش جدید تغییراتی در ثبت حق تقدم های فروش نرفته توسط شرکت ها هم ایجاد شده است، افزود: پیش از این شرکت ها باید در دو مرحله ثبت افزایش سرمایه و همچنین برای واگذاری حق تقدم های فروش نرفته باید به اداره ثبت مراجعه می کردند اما در روش جدید شرکت ها تنها در مرحله ثبت حق تقدم به اداره ثبت مراجعه خواهند کرد و مجوز واگذاری حق تقدم فروش نرفته در اختیار سازمان بورس و اوراق بهادار خواهد بود.
سازمان بورس و اوراق بهادار دستورالعمل جدیدی درباره گواهینامه الکترونیکی حق تقدم صادر کرده که بر مبنای آن ۸۰۰ شرکت بورسی و فرابورسی، به صورت میانگین سالانه ۶۰ شرکت افزایش سرمایه از طریق آورده نقدی خواهند داشت. براساس این دستورالعمل ۳۲۰ میلیارد تومان در هزینه پرسنل و ملزومات ارسال حق تقدم برای ۱۲ میلیون سهامدار در شرکت صرفه جویی می شود. همچنین ۴۸۰ میلیارد تومان در هزینه و زمان سهامدارانی که در فرایند افزایش سرمایه و واریز پول به حساب شرکت ها مشارکت می کنند صرفه جویی می شود.

کد خبر: ۲۰۶٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha