۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
برخورد با شرکت هایی که افزایش سرمایه را الکترونیکی انجام ندهند
مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس در پاسخ به بازار؛

برخورد با شرکت هایی که افزایش سرمایه را الکترونیکی انجام ندهند

روشن قلب گفت: فرایند افزایش سرمایه از ابتدای سال ۱۴۰۲ برای همه شرکت ها الزامی است و باید در مجمع اصلاحات ساختاری را تصویب کنند و اگر شرکتی این روش را اجرا نکند با آنها برخورد می شود.

بازار؛ گروه بورس: سازمان بورس و اوراق بهادار دستورالعمل جدیدی درباره گواهینامه الکترونیکی حق تقدم صادر کرده که بر مبنای آن ۸۰۰ شرکت بورسی و فرابورسی، به صورت میانگین سالانه ۶۰ شرکت افزایش سرمایه از طریق آورده نقدی خواهند داشت. براساس این دستورالعمل ۳۲۰ میلیارد تومان در هزینه پرسنل و ملزومات ارسال حق تقدم برای ۱۲ میلیون سهامدار در شرکت صرفه جویی می شود. همچنین ۴۸۰ میلیارد تومان در هزینه و زمان سهامدارانی که در فرایند افزایش سرمایه و واریز پول به حساب شرکت ها مشارکت می کنند صرفه جویی می شود.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری با اشاره به اینکه درخواست و ارسال مدارک افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات قبلا به صورت پستی انجام می شد که هزینه بر و زمانبر بود و حالا این فرایند اصلاح شده است، گفت: پیرو ماده ۶۸ قانون برنامه پنجم توسعه تغییر قانون افزایش سرمایه از دی ماه امسال به تصویب هیئت مدیره سازمان بورس رسید و با طراحی سامانه سجام زیرساخت الکترونیکی برای اجرای آن به وجود آمده است.

وحید روشن قلب با بیان اینکه در صورتی که سهامداران مطالباتی از شرکت داشته باشند برای افزایش سرمایه از محل آورده نیاز به واریز وجه ندارند، افزود: شرکت ها می توانند با محاسبه هزینه افزایش سرمایه از مطالبات سهامداران کسر کنند و در صورتی که سهامداران مطالبه ای نداشته باشند باید واریز وجه به حساب شرکت در بانک داشته باشند.

او در پاسخ به سوال خبرنگار بازار درباره الزام شرکت ها برای اجرای افزایش سرمایه از روش الکترونیکی گفت: فرایند افزایش سرمایه برای شرکت ها از امروز تا انتهای سال اختیاری خواهد بود ولی از ابتدای سال ۱۴۰۲ برای همه شرکت ها الزامی است و باید در مجمع اصلاحات ساختاری را تصویب کنند و اگر شرکتی این روش را اجرا نکند با آنها برخورد می شود.

کد خبر: ۲۰۶٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha