۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۴
مزایای عرضه اوراق سلف موازی استاندارد در بورس
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

مزایای عرضه اوراق سلف موازی استاندارد در بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: فروش اوراق سلف موازی استاندارد در صورت مدیریت صحیح می‌تواند از هزینه‌های مالی تامین سرمایه برای تولید کنندگان بکاهد.

به گزارش بازار، محمدرضا برگی افزود: اوراق سلف موازی استاندارد نوعی از روش‌های تامین مالی تولید در شرکت‌های بورسی است.

وی اضافه کرد: در سمت خرید اوراق کسانی هستند که یک کالایی را پیش خرید می‌کنند و در سمت دیگر شرکت بورسی که اوراق را منتشر و کالا را پیش فروش می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: در این روش بین خریدار و فروشندهاوراق قراردادی منعقد می‌شود که بر اساس آن که فروشنده ملزم است موضوع مورد انتشار (کالا) را در پایان دوره زمانی به خریداران تحویل دهد.

وی در باره تفاوت این اوراق با اوراق سلف عادی گفت:در اوراق سلف موازی استاندارد فروشنده اوراق مجاز است سرمایه جذب شده را به تشخیص و در موضوع دلخواه خود صرف کند.

برگی افزود: همچنین اوراق سلف موازی استاندارد برخلاف اوراق سلف عادی دارای بازار ثانویه هستند و خریداران پیش از سررسید می‌توانند اوراق را در بازار سرمایه به فروش برسانند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد:معافیت از مالیات بر درآمد از دیگر تفاوت‌های این اوراق با اوراق سلف عادی است همچنین شرکت تولید کننده، در مدت اعتبار اوراق ملزم به پرداخت سود به خریداران نیست، اما در پایان سررسید باید کالا را به خریداران اوراق تحویل دهد.

کد خبر: ۲۰۶٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha