۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
ترازوی واحدهای صنفی گلستان سالانه کالیبره می شود
مدیرکل استاندارد گلستان:

ترازوی واحدهای صنفی گلستان سالانه کالیبره می شود

گرگان- حسینی، مدیرکل استاندارد گلستان گفت: یکی  از محور های اصلی اداره کل استاندارد سنجش ترازوی واحدهای صنفی است بر این اساس در طول سال حداقل یکبار ترازوی همه  واحدهای صنفی استان کالبیره می شوند.

سید مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از محور های اصلی اداره کل استاندارد سنجش ترازوی واحدهای صنفی است بر این اساس در طول سال حداقل یکبار ترازوی همه واحدهای صنفی استان کالبیره می شوند.

مدیرکل استاندارد گلستان با بیان اینکه هدف از کالیبره کردن ترازوها نمایش صحیح وزن اقلام و دفاع از حقوق شهروندان است، افزود: تاکنون پنج هزار بازرسی و نظارت از واحدهای صنفی انجام شده و تا پایان بهمن ماه از همه واحدهای استان بازرسی به عمل خواهد آمد.

حسینی ادامه داد: طرح ویژه نظارت بر واحدهای صنفی استان در اسفند ماه سال جاری و فروردین سال آینده برای کنترل بازار شب عید اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق آمارهای به دست آمده، تخلفات در کمتر از ۱۰ درصد واحدهای صنفی رخ داده که به تعزیرات معرفی شدند، افزود: درصورت نامیزان بودن ترازوها با هماهنگی شرکت های تعمیرات، ترازوها کالبیره شده و نقص آن رفع می شود.

وی با بیان این نکته که به دلیل ثابت نبودن مکان دستفروشان سنجش ترازو آنها امکان پذیرنیست، خاطرنشان کرد: باید به کمک فرمانداران شهرستان ها فرایندی را ایجاد کرد تا سنجش ترازو های سیار امکان پذیر شود تا در صورت مشاهده هرگونه نقص، مشکل آن برطرف شود.

حسینی با اشاره به اینکه ۵۰۰ باسکول در استان وجوددارد، اضافه کرد: تمام باسکول ها در طول سال حداقل یکبار مورد بازرسی و نظارت قرار می گیرند که در بازرسی های صورت گرفته حدود ۱۵ درصد آنها دچار نقص بودند.

وی با بیان اینکه درج وزن واقعی کالا بر روی بسته بندی اجباری شده، افزود: طبق مصوبه شورای عالی استاندارد وزن کالا باید بر روی بسته بندی کالا درج شوند که در گذشته این امر برای واحدهای تولیدی اختیاری بود.

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: با پایش یک به یک کارخانه های استان اگر وزن کالا از حد مجاز تعیین شده کمتر یا بیشتر باشد واحد متخلف به تعزیرات معرفی شده و جریمه سنگینی را باید بپردازد.

به گفته وی، نظارت و پایش واحدهای تولیدی و صنفی توسط اداره کل استاندارد استان در دراز مدت فرایندی بازدارنده خواهد بود و اولویت این سازمان حقوق شهروندان و آرامش آنها است.

مدیرکل استاندارد گلستان یادآورشد: شهروندان می توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه استاندارد کالا و کم فروشی واحدهای صنفی با استفاده از سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۱۷ و شماره تماس ۱۵۱۷ واحد متخلف را معرفی کنند.

کد خبر: ۲۰۶٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha