۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱
مشوق‌های جدید حمایت از تولید ارائه می‌شود| منابع مولدسازی برای توسعه استانها خواهد بود
معاون وزیر اقتصاد در گفتگو با بازار:

مشوق‌های جدید حمایت از تولید ارائه می‌شود| منابع مولدسازی برای توسعه استانها خواهد بود

اردبیل- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و دارایی گفت: در سال آینده با اعمال مشوق‌های جدید، تولیدکنندگان، صنعتگران و کارآفرینان را مورد حمایت جدی قرار می‌دهیم.

ذبیح‌اله سلمانی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، ‌ اظهار کرد: در کنار کاهش هفت واحدی مالیات برای تولیدکنندگان و صنعتگران، سعی خواهیم کرد در حوزه صادرات و پرداخت تسهیلات کم بهره فعالان این عرصه را مورد حمایت قرار دهیم.

وی تصریح کرد: با تنوع پرداخت تسهیلات کم بهره به صاحبان صنایع و حذف بروکراسی اداری در صدور مجوزها و روان‌سازی فضای کسب و کار، وزارت اقتصاد و دارایی تلاش می‌کند مأموریت خود را که حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید است به نحوه شایسته انجام دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و دارایی گفت: سال گذشته استان اردبیل با ۱۱۸ درصد میانگین جذب اعتبارات به مبلغ یک‌هزار و ۱۲ میلیارد تومان توانست جز استان‌های ممتاز در جذب تسهیلات باشد که امسال نیز با ابلاغ ۷۶ هزار میلیارد تومان از این محل، انتظار داریم تا این استان در کنار سایر استان‌ها در جذب اعتبارات این حوزه موفق عمل کند.

سلمانی با بیان اینکه برای استان اردبیل ۲ طرح بزرگ صنعتی با همکاری بانک ملی و صادرات در مراحل تخصیص اعتبار و اجرا است، افزود: مشکل واحدهای تولیدی بزرگ با پرداخت این منابع برطرف شده و ما زمینه تقویت نظام تولید را به شکل مطلوب‌تر شاهد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بحث مولدسازی نیز قرار است منابع حاصل از این مسیر قانونی در فروش اموال و املاک دولتی صرف توسعه استان‌ها شود تا ما شرایط مطلوب‌تری را در تقویت نظام اقتصادی شاهد باشیم.

سلمانی اضافه کرد: در ایام دهه فجر ۶۸ طرح تولیدی، صنعتی و اشتغالزا در استان اردبیل با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسید که تنها ۲۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات بانکی و مابقی‌ آورده سرمایه‌گذاران بوده است.

وی بیان کرد: کارخانه تولید شکلات و آب‌نبات با ظرفیت پنج هزار و ۲۰۰ تن و سرمایه‌گذاری ۵۳ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسید که این مجموعه فرصت اشتغال ۳۰ نفر را فراهم کرده و تا اشتغال ۲۰۰ نفر نیز امکان توسعه دارد.

سلمانی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۱۰ میلیارد تومان از تسهیلات بانکی برای این مجموعه هزینه شده و تلاش بر این است تا بخش توسعه این کارخانه نیز هر چه سریعتر راه‌اندازی شود.

وی افتتاح کارخانه تولید پودر لباسشویی به ظرفیت سه هزار تن و حجم سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومانی را یادآور شد و تصریح کرد: قرار شده از محل تسهیلات تبصره ۱۸ بخشی از سرمایه در گردش این واحد را نیز تأمین کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و دارایی از افتتاح سردخانه ۸۰۰ تنی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱.۵ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: برای فازهای توسعه‌ای این مجموعه نیز پنج میلیارد تومان منابع نیاز است که قرار شد از محل تسهیلات بانکی تأمین و پرداخت شود.

کد خبر: ۲۰۶٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha