تغییر تاریخ برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی تهران

تغییر تاریخ برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی تهران

رئیس اتاق بازرگانی تهران از موکول شدن برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی تهران از ۱۰ اسفند به ۲۰ اسفند خبر داد.

به گزارش بازار، مسعود خوانساری امروز در چهل و سومین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره برگزاری انتخابات اتاق‌های بازرگانی گفت: دوره چهارساله اتاق بازرگانی تهران در حال پایان است و این چهار سال سخت‌ترین سال‌های اقتصاد کشور و شاید سخت‌ترین سال‌های اقتصاد کشور پس از جنگ برای کشور و برای فعالان اقتصادی بود.
رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد بی ثباتی اقتصادی، بی ثباتی نرخ ارز، تورم بالا و خروج نخبه‌ها و شدیدتر شدن تحریم‌ها بودیم، اما با این وجود اتاق بازرگانی توانست تا اندازه‌ای رسالت خود را انجام دهد.

وی افزود: فارغ از اینکه دولت‌ها در چه جناح سیاسی بودند، اما ما به موقع هشدارهای لازم را به موقع در باره مسائل اقتصادی ارائه دادیم و تا آنجا که در توان بخش خصوصی بود از منابع بخش خصوصی دفاع کردیم و مشکلات را مسئولان در میان گذاشتیم.

خوانساری به برخی از اقدامات اتاق بازرگانی تهران طی ۸ سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ بعد از انتخابات دوره هشتم که ما به عنوان اعضای هیئت نمایندگان و هیئت رئیسه جدید کار را شروع کردیم اتاق تهران ۱۴ هزار عضو داشت و امروز تعداد اعضای اتاق بیش از دو برابر افزایش یافته و به نزدیک ۳۰ هزار نفر رسیده است. این افزایش تعداد اعضا در حالی رخ داده است که این ۸ سال دوران سخت اقتصاد کشور بود و کسب‌وکارها دچار مشکل بودند، اما افزایش اعضای اتاق تهران چشمگیر بود در حالی که اگر کارنامه ۳۲ اتاق بازرگانی سراسر کشور را بررسی کنید مشابه چنین روندی را نمی‌بینید.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: فعالیت‌های مختلف اتاق تهران در زمینه شفاف‌سازی، پاسخگو بودن به اعضا، برقراری ارتباط مناسب با اعضا و تشکل‌ها از طریق کانال‌های مختلف ارتباطی و تشویق و حمایت از فعالان اقتصادی برای عضویت در اتاق، تأثیر بسیار زیادی داشت که هم بتوانیم اعضای قبلی را حفظ کنیم و هم فعالان اقتصادی دیگری را به عضویت در اتاق ترغیب کنیم و به آن‌ها انگیزه بدهیم که وارد فعالیت‌های تشکلی شوند.

خوانساری افزایش تعداد اعضای اتاق را سرمایه بسیار بزرگ و ارزشمندی دانست که اگر چه هنوز با اتاق‌های بازرگانی در اقتصادهای توسعه‌یافته دنیا فاصله دارد، اما روند مثبتی است که گام‌های بزرگی در ان برداشته شده است.

وی افزود: در هدفگذاری ما قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد اعضای اتاق تهران به ۵۰ هزار عضو برسد که با توجه به مشکلات متعدد فضای اقتصاد کشور نتوانستیم به این هدف دست پیدا کنیم، اما با رشد قابل توجه عضویت و رسیدن اعضا به حدود ۳۰ هزار نفر، اقدام بزرگی انجام گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه طی این مدت ۳۰ تشکل در اتاق بازرگانی تهران تشکیل شده است، گفت: اعتقاد ما براین است که هرچقدر بتوانیم نهادهای مدنی و تشکل‌ها را در کشور تقویت کنیم به توسعه و استقلال بیشتر کشور کمک خواهیم کرد و تشکیل نهادهای مدنی می‌تواند بسیار موثر باشد. ما با این ایده در اتاق تهران نتایج بسیار خوبی گرفتیم و امروز سربلند هستیم که ۳۰ تشکل استانی در اتاق تهران تشکیل شده است.

وی با اشاره به ایجاد مدرسه کسب و کار بیان کرد: سه سال پیش توانستیم مدرسه کسب‌وکار اتاق تهران ایجاد کنیم و برای نخستین بار دوره‌های آموزشی نسل چهارم را برگزار کنیم و مدیران خوبی در این مدرسه در حال آموزش و یادگیری و پرورش هستند. البته این مدرسه هنوز در شروع کار قرار است و حتما در سال‌های آینده با موفقیت بیشتری کار می‌کند.

خوانساری با اشاره به زمان برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی تهران گفت: قرار بود انتخابات اتاق بازرگانی تهران در ۱۰ اسفند ماه امسال برگزار شد، ولی برگزاری این انتخابات به تعویق افتاده و در ۲۰ اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی دلیل تعویق در برگزاری انتخابات را ابهامات آئین‌نامه جدید بیان کرد و افزود: با توجه به این مسئله انتخابات به تأخیر افتاده است.

کد خبر: ۲۰۶٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha