۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
 عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در گفتگو با بازار:

افزایش حقوق و دستمزد در بودجه ناکافی است| دولت به حمایت های غیر نقدی توجه کند

محبی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: آن چیزی که دولت تحت عنوان افزایش حقوق ۲۰ درصدی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گنجانده و طرح هایی که سازمان اداری و استخدامی در این بخش مد نظر قرار داده، ناکافی است.

بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به موارد حائز اهمیت در تعیین حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۲ پیرو جلسات کمیسیون تلفیق گفت: یکی از مسائلی که دولت و مجلس در شرایط فعلی حتماً باید به آن توجه داشته باشند رفع مشکلات معیشتی مردم است.

وی افزود: نیازهای اولیه معیشتی، توجه به تهیه کالاهای اساسی و مهار تورم در حوزه کالاهای اساسی باید مدنظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ ادامه داد رفع مشکلات معیشتی مردم و کاهش تورم کالای اساسی باید به عنوان یک مسئله زیربنایی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ شود.

وی ادامه داد: آن چیزی که دولت تحت عنوان افزایش حقوق ۲۰ درصدی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گنجانده و طرح های که سازمان اداری و استخدامی در این بخش مد نظر قرار داده اند تا به طور یکسان به حقوق ها اضافه شود، کافی نیست.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: ما قطعاً باید در بحث رفاهیات و کالابرگ الکترونیک به صورت جدی در بودجه ورود کنیم و بتوانیم زمینه‌ای را فراهم کنیم که مردم در کالاهای اساسی به ویژه کالاهایی که مستقیماً به تغذیه و امنیت غذاییشان مرتبط است، دچار مشکل نشوند.

نجم آبادی اظهار کرد: الحمدالله طبق اخبار رسیده دولت هم به این مسائل ورود کرده و می کوشد ۲۵ کالا را به صورت ویژه مورد توجه و حمایت قرار دهد تا مردم این کالاها در دسترسشان قرارگیرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آتی ادامه داد: دولت باید در بحث افزایش حقوق ابتدا قسمت غیر نقدی حمایت ها را به درستی ببیند.

وی تاکید کرد: با این حال باید در سال ۱۴۰۲ حقوق پایه را ۲۵ درصد افزایش دهیم و در بحث رفاهیات و در مباحث غیرنقدی حمایت‌ها از مردم را جبران کنیم.

محبی تاکید کرد: حداقل باید ۵ درصد به پیشنهاد دولت در زمینه افزایش حقوق سال ۱۴۰۲ اضافه شود.

کد خبر: ۲۰۶٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      تورم واقعی بالای 60درصد شده، اونوقت افزایش حقوق ها 20 درصد، انگار مسولان از تورم خبر ندارن....تا کی تبعیض و بی عدالتی، زورشون فقط به کارمندان میرسه...
    • سهیل IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      0 0
      ۲۵ درصد برای همه باید اضافه بشه