۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
با گرم‌شدن هوا قیمت پیاز کم می‌شود
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

با گرم‌شدن هوا قیمت پیاز کم می‌شود

رئیسی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به سردی هوای امسال بیان کرد: امسال پیاز دیرتر و کمتر به بازار عرضه شد. با گرم‌تر شدن هوا عرضه بیشتر خواهد شد که موجب تعادل قیمت‌ها نیز می‌شود.

به گزارش بازار، حسین رئیسی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تولید محصولات کشاورزی روند ثابتی ندارد و تحت شرایط اقلیمی با نوساناتی مواجه می‌شود که بازار را نیز تخت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به سردی هوای امسال بیان کرد: امسال پیاز دیرتر و کمتر به بازار عرضه شد. با گرم‌تر شدن هوا عرضه بیشتر خواهد شد که موجب تعادل قیمت‌ها نیز می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین ضمن مخالفت با ممنوعیت صادرات و وضع تعرفه بر محصولات کشاورزی گفت: با این ممنوعیت بازارهای خارجی را از دست می‌دهیم؛ لذا باید بیشتر به سمت صنعتی‌کردن کار کشاورزی و توسعه کشت گلخانه‌ای برویم که موجب ثبات و افزایش محصولات کشاورزی می‌شود.

رئیسی در رادیو گفت‌وگو با اشاره ورود تدریجی محصول جنوب به بازار بیان کرد: واردات موجب می‌شود محصول کشاورز باقی بماند؛ لذا باید کشاورزان برای عرضه محصولات خود تعامل بیشتری داشته باشند.

وی همچنین ضمن تقدیر از تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی یادآوری کرد: یکی از بهترین کارها افزایش بهره‌وری است. این روند روبه‌رشد و در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است. بجای فشار به کشاورز و ممنوعیت صادرات باید کاری کرد تا کالا مستقیم‌تر به مصرف‌کننده برسد که کمکی به تعادل قیمت نیز می‌باشد.

کد خبر: ۲۰۶٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha