۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
بهبود مکانیزاسیون کشاورزی زیمبابوه در سایه تحکیم روابط دو جانبه با ایران
وزیر کشاورزی جمهوری زیمبابوه خبرداد؛

بهبود مکانیزاسیون کشاورزی زیمبابوه در سایه تحکیم روابط دو جانبه با ایران

تبریز- وزیر کشاورزی، شیلات، آب، اقلیم و توسعه روستایی جمهوری زیمبابوه گفت: امیدواریم با تقویت روابط کشورمان با ایران نیازهای زیمبابوه در ارتباط با تأمین تراکتور مورد نیاز مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار بازار، انکسیوس جونگو ماسوکا ظهر سه شنبه در جریان سفر یک روزه به تبریز و بازدید از کارخانه تراکتور سازی تبریز با اشاره به اینکه همراه با تیمی از بخش تنباکو و مکانیزاسیون به این استان سفر کرده است گفت: در سطح سیاسی و مقامات ارشد کشور زیمباوه این اراده وجود دارد که در بخش‌های اقتصادی و فنی روابط دو کشور تحکیم یابد. در همین راستا روز گذشته ملاقات‌های خوبی با وزیر کشاورزی ایران در ارتباط با مباحثی مانند آبیاری و مکانیزاسیون کشاورزی داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر ۹ هزار دستگاه تراکتور فعال موجود در بخش کشاورزی این کشور نیاز به ۲۰ هزار دستگاه دیگر وجود دارد، افزود: ۶۱ درصد مردم زیمباوه در روستاها زندگی می‌کنند و برای ارتقا سطح زندگی خود نیاز به ادوات کشاورزی دارند. بخش دیگری از جامعه زیمباوه را روستاییان خرده پا تشکیل می‌دهند که برای گذران زندگی و شخم زدن زمین نیازمند تراکتورهایی با قدرت اسب بخار پایین‌تر هستند. در این بخش نیز ۲ هزار دستگاه تراکتور فعال وجود داشته و به ۱۰ هزار دستگاه دیگر نیاز است.

وزیر کشاورزی، شیلات، آب، اقلیم و توسعه روستایی جمهوری زیمبابوه اظهار امیدواری کرد با تقویت روابط دو کشور نیازهای این کشور در ارتباط با تأمین تراکتور مورد نیاز مرتفع گردد.

کد خبر: ۲۰۶٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha