۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
چه دستگاهی برای حکاکی روی فلز برنج مناسب است؟

چه دستگاهی برای حکاکی روی فلز برنج مناسب است؟

فلز برنج یکی از انواع فلزاتی است که از آن برای حکاکی استفاده می‌شود.

به گزارش بازار، فلز برنج یکی از انواع فلزاتی است که از آن برای حکاکی استفاده می‌شود. این برش‌ها و حکاکی‌ها در برخی مواقع از نوع صنعتی و در برخی مواقع از نوع تزئینی هستند. برای اینکه بتوان به راحتی حکاکی روی فلز برنج را انجام داد، باید به سراغ ابزارها و دستگاه‌های مخصوص این کار رفت. از جمله این ابزارها و دستگاه‌ها می‌توان به دستگاه حکاکی لیزری و دستگاه برش لیزر اشاره کرد که روتک مدل‌های مختلفی از آن‌ها را تولید می‌کند. از جمله این مدل‌ها، RT۱۳۲۵MN ،  RT۳۰P/RT۵۰P و RT۳۰D/RT۵۰D هستند که هر کدام عملکرد و ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این مطلب از روتک با دستگاه‌های حکاکی روی فلز برنج آشنا می‌شویم.

هر نکته مهمی که باید درباره حکاکی روی فلز برنج بدانید

فلز برنج را می‌توان یک آلیاژ ترکیبی از مس و روی معرفی کرد. در صورت ترکیب این آلیاژ با برخی عناصر خاص هم برنز تشکیل می‌شود. فلز برنج دارای انواع مختلفی است که هر کدام از این آلیاژها ویژگی‌های خاص خود را دارند. به‌عنوان‌مثال، می‌توان برنج را با قلع، آلومینیوم، سیلیسیم، منگنز، نیکل و سرب ترکیب کرد که هر کدام نوع خاصی از برنج‌های آلیاژی را تشکیل می‌دهند. فلز برنج را می‌توان ماده‌ای دیر اکساینده در نظر گرفت که به راحتی خورده و کدر نمی‌شود. در عین حال، این فلز قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی هم دارد و نقطه ذوب پایینی را ارائه می‌دهد.

از فلز برنج می‌توان برای انواع دکوراسیون‌های داخلی مانند شیرآلات و دستگیره‌های درب، سازهای موسیقی به دلیل خاصیت صداسازی این فلز، انواع ظروف برنجی سنتی، استفاده در فضاهای کثیف (مس داخل برنج خاصیت ضد میکروب دارد) و زیورآلات برنجی استفاده کرد.

چه دستگاهی برای حکاکی روی فلز برنج مناسب است؟

به دلیل کاربرد وسیعی که فلز برنج دارد، می‌توانید از آن برای انواع فضاها استفاده کنید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که می‌توان با ابزارهای مخصوصی، این فلز را حکاکی کرد و برش زد. برای این منظور، دستگاه مورد نظر باید مخصوص فلزات ساخته شده باشد. در غیر این صورت، حکاکی و برش روی برنج انجام نخواهد شد.

برای اینکه با کمک دستگاه روی فلز برنج حکاکی را انجام دهید، باید برای دستگاه برنامه مخصوصی را تعریف کنید. این دستگاه‌ها دارای زبان مخصوصی هستند که با کمک این زبان می‌توان برای آن‌ها دستور برش و حکاکی مخصوص را برنامه‌ریزی کرد.

بهترین دستگاه‌ها برای حکاکی روی فلز برنج کدام هستند؟

در حال حاضر برندهای مختلفی انواع دستگاه‌های مخصوص حکاکی روی فلز برنج را ارائه می‌دهند. در این میان، روتک تلاش می‌کند تا بهترین دستگاه‌های حکاکی را با بهترین قیمت به مشتریان ارائه دهد. از جمله دستگاه‌های مخصوص حکاکی روی فلز برنج در مجموعه ما می‌توان به مدل‌های RT۳۰P/RT۵۰P، RT۳۰D/RT۵۰ و RT۱۳۲۵MN اشاره کرد. در ادامه با این دستگاه‌ها آشنا می‌شویم.

دستگاه فایبر مارکینگ پرتابل RT۳۰P/RT۵۰P

یکی از بهترین دستگاه‌های مخصوص برش و حکاکی روی فلز برنج، دستگاه لیزر مارکینگ از نوع پرتابل است. این دستگاه توانایی این را دارد که به صورت ۲۴ ساعته و بدون وقفه کار کند. این در حالی است که بسیاری از دستگاه‌های حکاکی روی فلز برنج باید هر چند ساعت یک بار خاموش شوند.

برای دستگاه فایبر مارکینگ پرتابل RT۳۰P/RT۵۰P، بدنه و میز با نقشه‌های مهندسی و محاسبه دقیق طراحی شده است تا بتوانید انواع متریال را بدون مشکلی از بابت آسیب دیدن دستگاه روی آن قرار دهید. همچنین این دستگاه دارای ارتفاع پایین است و می‌توان به راحتی آن را در هر کارگاهی قرار داد.

چه دستگاهی برای حکاکی روی فلز برنج مناسب است؟

از جمله امکانات دیگر دستگاه فایبر مارکینگ پرتابل RT۳۰P/RT۵۰P می‌توان به داکت زنجیروار، پایه‌های حرفه‌ای، تکنولوژی پیشرفته فایبر لیزر، امکان برش انواع فلزات و دقت بالا در ارائه نتیجه نهایی مناسب از جمله مزایای این دستگاه هستند.

دستگاه حکاکی و برش روتک مدل RT۳۰D/RT۵۰D

به دنبال یک دستگاه لیزر حکاکی و برش روی فلز برنج هستید که همه‌کاره باشد؟ دستگاه لیزر مارکینگ RT۳۰D/RT۵۰D بهترین گزینه برای شما است. این دستگاه می‌تواند با ارائه امکاناتی مانند برش و حکاکی انواع آهن، استیل، آلومینیوم و برنج، نیاز شما را از بابت یک دستگاه حرفه‌ای به خوبی برطرف کند. نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که دستگاه لیزر فایبر مارکینگ RT۳۰D/RT۵۰D امکان کار کردن با توان‌های مختلف ۳۰ و ۵۰ وات را دارد و می‌توانید از این جهت روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

دستگاه برش لیزر فلز RT۱۳۲۵MN

دستگاه لیزری برش و حکاکی روی فلز برنج مدل RT۱۳۲۵MN می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما برای انجام حکاکی باشد. این دستگاه امکان کار کردن با توان‌های ۱۵۰ و ۳۲۰ وات را دارد و می‌تواند انواع ورق‌های فلز برنج ۰.۴ تا ۲۵ میلی‌متر را برش دهد.

از دستگاه RT۱۳۲۵MN علاوه بر حکاکی روی برنج، در صنایع مختلف هم استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌ـوان به صنعت خودروسازی، کابینت‌های فلزی، ورق‌های فلزی، تولید آسانسور و انجام تبلیغات اشاره کرد. همین موضوع  باعث شده است تا تعداد طرفداران این دستگاه چندین برابر شود.

چه دستگاهی برای حکاکی روی فلز برنج مناسب است؟

دستگاه RT۱۳۲۵MN دارای امکانات مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به محور آلومینیومی یکپارچه، استفاده از ورقه‌های ضخیم آهنی برای ساخت دستگاه، سیستم روغن‌کاری اتوماتیک، استفاده از سیستم و نرم‌افزار اتوماتیک تغییر میزها، استفاده از هد برند RayTools، استفاده از دو نوع میز متحرک، بهره‌مندی از تیغه‌های پرقدرت و گالوانیزه و استفاده از سیستم تهویه قوی اشاره کرد. همچنین این دستگاه دارای سیستم عامل MetalCut است. ضمنا، این دستگاه قابلیت برش انواع غیر فلزات از جمله اکریلیک، کاغذ، پارچه، چرم، شیشه خام، رزین، پلاستیک و لاستیک را نیز دارد.

خرید بهترین دستگاه‌های حکاکی روی فلز برنج از روتک

شما می‌توانید از مجموعه روتک انواع دستگاه‌های حکاکی و برش لیزر روی فلز برنج را خریداری کنید. از جمله دستگاه‌های مخصوص این کار می‌توان به مدل‌های RT۳۰D/RT۵۰D، RT۳۰P/RT۵۰P و RT۱۳۲۵MN اشاره کرد. این دستگاه‌ها هرکدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند و باید یکی را متناسب با نیاز خود خریداری کرد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید انواع دستگاه‌های حکاکی روی فلز برنج یا استعلام قیمت دستگاه برش لیزری فلزات می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

کد خبر: ۲۰۶٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha