۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی اجباری شد
مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای سازمان ملی استاندارد:

استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی اجباری شد

خضرایی، مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای ملی سازمان ملی استاندارد ایران از اجباری شدن استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، آزیتا خضرایی افزود: استاندارد ملی خدمات پس از فروش لوازم خانگی به تازگی با تمرکز بر اصل مشتری مداری با همکاری صاحبنظران و متخصصان حوزه لوازم خانگی کشور تجدید نظر و همینطور به موجب مصوبه اخیر شورایعالی استاندارد اجرای این استاندارد در مملکت اجباری اعلام شده است.

وی همچنین اظهارداشت: این امر از مطالبات جدی مردم بوده چرا که برای خرید لوازم خانگی هزینه سنگینی پرداخت می‌کنند از اینرو باید از خدمت و کیفیت مناسبی پس از خرید این نوع لوازم بهره‌مند شوند.

مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای ملی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تمامی وسائل برقی و گازسوز خانگی در دامنه کاربرد این استاندارد قرار می‌گیرند.

وی در ادامه افزود: تمامی عرضه کنندگان و همینطور واسطه‌های خدمات پس از فروش و نمایندگی های مجاز آن‌ها که نسبت به تولید و عرضه این نوع وسائل در کشور اقدام می‌کنند مکلف به رعایت الزامات این نوع استاندارد هستند.

خضرایی اظهارداشت: این استاندارد با این هدف تدوین شده که عرضه کنندگان لوازم خانگی مطلع باشند بایستی چه خدماتی به مشتریان ارائه دهند و همینطور مشتریان با مراجعه به سایت سازمان ملی استاندارد ایران با اطلاع از مفاد این استاندارد از حقوق خود آگاه شوند.

وی عنوان کرد: این استانداردها شامل مباحث متعددی از جمله گارانتی، وارانتی و غیره می‌شود که که از زمان تحویل کالا به مشتری و نصب در محل زندگی آغاز و بر اساس تعهدات تولیدکننده باید کالاها متناسب با استاندارد و تضمین شده باشدو در عین حال مصرف‌کنندگان نیز باید به‌درستی از وسایل خود استفاده کنند.

مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای ملی سازمان ملی استاندارد ایران یادآورشد: استاندارد اجباری لوازم‌خانگی تا پایان هفته جاری بر روی پرتال سازمان ملی استاندارد ایران قرار خواهد گرفت که گامی در راستای ارتقای ارائه خدمات به مردم خواهد بود.

کد خبر: ۲۰۶٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha