۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
هر خط اعتباری یا اضافه برداشت توسط بانک مرکزی بدون دریافت وثیقه ممنوع خواهد بود
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲:

هر خط اعتباری یا اضافه برداشت توسط بانک مرکزی بدون دریافت وثیقه ممنوع خواهد بود

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: میزان و نوع وثایق توسط شورای پول و اعتبار تامین خواهد شد.

به گزارش بازار، رحیم زارع افزود: میزان و نوع وثایق توسط شورای پول و اعتبار تامین خواهد شد.

زارع گفت: همچنین بانک مرکزی مکلف شد سال آینده به صورت ماهانه میزان مانده خط اعتباری پرداخت شده بخش‌ها و موسسات غیراعتباری غیربانکی را به تفکیک بانک و به همراه نرخ سود، مدت بازپرداخت و وثیقه دریافتی مبنای پرداخت خط اعتباری تارنمای خود دردسترس عموم قرار دهد.

وی در ادامه افزود: براساس مصوبه این کمیسیون وزارت راه و شهرسازی مجاز شد در سال آینده در راستای نگهداری راه‌های کشور و تجهیزات توسعه راهدارخانه‌ها با استفاده از معافیت عوارض و حقوق گمرکی و بازرگانی جهت مقابله و پیشگیری از بلایای طبیعی اقدام نماید.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده کشور گفت: همچنین مصوب شد تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم و شرکت‌های دولتی و نهادها و سازمان‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند مکلفند سال آینده یک تا دو درصد از اعتبارات هزینه‌ای با تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود را به منظور تضمین و ارتقای سطح امنیت شبکه امنیت زیرساخت‌ها و امنیت سامانه‌های خود و پیشگیری موثر از وقوع حوادث امنیتی سایبری در دستگاه‌ها اختصاص دهد.

به گفته زارع سهم ۱۵ درصد حقوق دولتی معادل در استان‌ها با اولویت شهرستانی که معدن در آن قرار دارد، در سال آینده جهت توسعه زیرساخت‌های آن و رفع آسیب‌های محیط زیستی اختصاص یافت. وزارت صمت نیز مکلف شد در سال آینده ابزارهای نظارتی لازم اعم از نقشه برداری و استفاده از پهپاد و تصاویر ماهواره ای، باسکول‌های هوشمند و سامانه‌های الکترونیکی برای نظارت دقیق بر میزان استخراج معادن کشور فراهم نماید و از معادن بازدیدهای دوره‌ای بعمل آورد.

به گفته سخنگوی تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ همچنین به وزارتخانه‌های نفت و نیرو اجازه داده شد که مدارسی که حداقل ۵۰ درصد آن توسط خیرین ساخته می‌شود تا ۵۰ درصد تخفیف برای حق انشعاب، توسعه شبکه، حق وصل شمارشگر گاز و فاضلاب و افزایش جریان الکتریکی برق ارایه نماید.

شایان ذکر است نوبت دوم جلسه تلفیق بودجه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۴ امروز آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۶٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha