۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۴
افزایش جایجایی کامیون های ترانزیت از مرز اینچه برون| پیگیر تردد مسافری هستیم
مدیرکل گمرکات گلستان خبرداد؛

افزایش جایجایی کامیون های ترانزیت از مرز اینچه برون| پیگیر تردد مسافری هستیم

گرگان- حسینی، مدیرکل گمرکات گلستان گفت: تردد کامیون از گمرک اینچه‌برون پس از سه سال وقفه، با افزایش سه برابری به حدود ۷۰ دستگاه در روز رسیده است.

سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: تردد کامیون از گمرک اینچه‌برون پس از سه سال وقفه، با افزایش سه برابری به حدود ۷۰ دستگاه در روز رسیده است.

مدیرکل گمرکات گلستان با بیان این که گمرک اینچه‌ ظرفیت تردد روزانه ۱۴۵ کامیون‌ ترانزیتی را دارد، گفت: در گذشته کامیون‌های ترانزیتی برای عبور از مرز حداقل ۴۸ الی ۷۲ ساعت توقف می‌کردند اما هم اکنون این زمان کاهش یافته و به محض ورود و انجام فرایند اداری می‌توانند، عبور کنند.

وی اضافه کرد: افزایش ترددهای کامیونی و ترانزیتی و بیشترشدن حمل و نقل ریلی از این پایانه مرزی سبب ایجاد حداقل ۳۰۰ شغل برای اهالی مرزنشین شده و بر اقتصاد بومین تأثیرگذار است.

حسینی در خصوص آمار صادرات و واردات 10 ماه از مرز اینچه برون هم اضافه کرد: در ۱۰ ماه گذشته ۲۲ هزار و ۳۳۰ تن انواع کالا به ارزش ۴۱ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۲۳۲ دلار از طریق گمرک مرزی اینچه‌برون وارد استان شد که به لحاظ وزنی ۴۰ درصد افزایش اما به لحاظ ارزش دلاری ۱۶ درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: در این مدت همچنین حدود ۲۱۵ هزار و ۴۵۹ تن انواع کالا به ارزش افزون بر ۱۱۶ میلیون دلار صادرات عبوری داشتیم که از نظر وزنی ۱۷۴ و از لحاظ ارزش دلاری ۲۰۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی بیان کرد: پیگیری می کنیم تا ترد مسافری بین دو کشور هم از طریق این مرز برقرار شود، مساله ای که با وجود پیگیری هنوز به سرانجام نرسیده است.

کد خبر: ۲۰۵٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فریدون IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      0 0
      با سلام جناب آقای مهندس سید ابراهیم حسینی. ضمن تشکر و قدردانی از زحمات بی‌شائبه جناب عالی در امور گمرکات کشور خواهشمندیم در امور ترانزیت مسافران از طریق راه آهن به کشورهای آسیای میانه با کشور ترکمنستان ضمن تبادل و گفتگو اقدامات لازم را به عمل آورید با تشکر