۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
اختصاص ۱۹۰۰ میلیارد برای پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه
رئیس مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی خبر داد

اختصاص ۱۹۰۰ میلیارد برای پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه

ارومیه- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی از اختصاص هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، ناصر حضرتی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در محل استانداری آذربایجان غربی با اشاره به مجموع اعتبارات هزینه شده برای پروژه های احیای دریاچه ارومیه گفت: از سال ۹۳ تاکنون برای اجرای پروژه های احیای دریاچه ارومیه، هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان برای دستگاه های اجرایی استان اختصاص داده شده که از این میزان ۴۴ درصد یعنی ۵۹۸ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی افزود: در سال گذشته نیز دولت ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های مختلف احیای دریاچه ارومیه به استانهای آذربایجان غربی و شرقی و کردستان مصوب کرده بود که از این میزان اعتبار، ۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهم آذربایجان غربی بود که ۵۷ درصد این اعتبار در سال گذشته تخصیص یافت.

حضرتی همچنین از اختصاص هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مهار آب های مرزی برای پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه خبر داد.

۱۶۶۴ میلیارد تومان اعتبارات مصوب عمرانی استان

وی همچنین با اشاره ای به میزان اعتبارات مصوب عمرانی استان در سال گذشته نیز گفت: این مقدار در سال گذشته به هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان رسید که از این میزان، حدود ۷۷۴ میلیارد تومان به صورت نقدی، اسناد خزانه و تهاتر تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  ادامه داد: در سال گذشته دو هزار و ۳۳۴ پروژه مختلف در قالب پیمانی، امانی و پیمانی امانی در استان اجرا شده که برای ارتقای توان مالی و اجرای فعالان و پیمانکاران بخش خصوصی، ۷۸ درصد از اعتبارات عمرانی به پروژه های پیمانی اختصاص یافته است.

حضرتی همچنین از تخصیص ۸۸ درصد اعتبارات پروژه های ملی استانی گفت: برای اجرای پروژه های مهم و شاخص ملی استانی شده در سال گذشته، ۲۱۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود که از این میزان اعتبار ۱۸۹ میلیارد تومان یعنی ۸۸ درصد تخصیص یافت. 

کد خبر: ۲۰٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha