۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
سرانه مصرف آبزیان در استان همدان حدود هشت کیلوگرم است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

سرانه مصرف آبزیان در استان همدان حدود هشت کیلوگرم است

همدان - بختیاری، مدیر شیلات و آبزی پروری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سرانه مصرف آبزیان در استان همدان حدود هشت کیلوگرم بوده که در مقایسه با سرانه کشوری یعنی۱۳ کیلوگرم بسیار پایین است.

احمد بختیاری در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: به منظور ترویج فرهنگ آبزی مصرفی و افزایش سرانه مصرف آبزیان و همچنین ایجاد بازار برای تولید کنندگان ماهی استان و افزایش تقاضا برای مصرف ماهی اقداماتی انجام می شود.

وی بااشاره به پایین بودن سرانه مصرف آبزیان در سفره خانوارها افزود: متاسفانه سرانه مصرف آبزیان در استان همدان حدود هشت کیلوگرم بوده که در مقایسه با سرانه کشوری یعنی۱۳ کیلوگرم و سرانه ۲۴ کیلوگرمی دنیا فاصله زیادی وجود دارد.

بختیاری گفت: مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای افزایش سرانه مصرف و ایجاد جامعه سالم و افزایش تقاضا جهت رونق تولید ماهی نسبت به برگزاری دوره های آموزش طبخ آبزیان در روستا و شهرستان ها اقدام کرده و این دوره ها بصورت رایگان برگزار می شود.

وی گفت: در این دوره ها آموزش های لازم شامل نحوه تیغ گیری ماهی، رفع بوی ماهی و تشخیص ماهی سالم از ناسالم و فواید مصرف ماهی برای انسان ارایه می شود.

بختیاری با بیان اینکه در هر کلاس حداقل پنج نوع غذا با استفاده از ماهی به صورت عملی آموزش داده می شود، گفت: امسال با اعتباری معادل دوهزار میلیون ریال تعداد ۱۰۰ دوره آموزش حضوری طبخ آبزیان در سراسر استان به تعداد دوهزار و ۵۰۰ نفر روز اجرا می شود.

کد خبر: ۲۰۵٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha