۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
بانک کشاورزی موتور رشد بنگاه های تولیدی کشاورزی
بازار گزارش می دهد؛

بانک کشاورزی موتور رشد بنگاه های تولیدی کشاورزی

با توجه به اهمیت پرداخت تسهیلات به بنگاه های درگیر اقتصاد رکودی، میزان تسهیلات اعطایی بانک کشاورزی سال جاری رشد ۸۵ درصدی تجربه کرد.

بازار؛ گروه بورس: در حال حاضر که اقتصاد کشور با رکود تورمی مواجه است و هزینه تولید بنگاه های اقتصادی بالا رفته و از طرف دیگر کاهش قدرت خرید مردم بازار را با رکود مواجه کرده در چنین شرایطی نقش بانک ها در اعطای تسهیلات برای افزایش سرمایه در گردش بنگاه ها اهمیت ویژه ای دارد، زیرا کمک می کند تا بنگاه ها فارغ از وضعیت بازار سطح تولید خود را حفظ کنند و هرچقدر هم تقاضا کن باشد تولیدکنندگان می توانند به تولید ادامه بدهند تا بعد از بازگشت تقاضا مشکلی برای عرضه کالا وجود نداشته باشد. این سیاست محقق نمی شود مگر با همراهی بانک های کشور که به نوعی بازوی توسعه ی هم محسوب می شوند.

طبق گزارش بانک مرکزی در ۹ ماهه امسال معادل ۱۸ هزار و ۸۳۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی شبکه بانکی برای تامین مالی سرمایه در گردش واحدهای تولیدی پرداخت شده و بانک کشاورزی در این بخش پیشرو بوده است

طبق گزارش بانک مرکزی در ۹ ماهه امسال معادل ۱۸ هزار و ۸۳۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی شبکه بانکی برای تامین مالی سرمایه در گردش واحدهای تولیدی پرداخت شده است و پرداخت این میزان تسهیلات در مقایسه با رقم پرداخت شده در ۷ ماهه منتهی به پایان مهرماه ۱۴۰۱ معادل ۴۰۵۳ میلیارد ریال افزایش داشته است.
بانک کشاورزی از ابتدای سال امسال تا آغاز دهه مبارک فجر بالغ بر ۱۶۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات در حمایت از تولید، اشتغال و امنیت غذایی کشور پرداخت کرده که در مقایسه با مقطع مشابه سال گذشته ۸۴ درصد افزایش داشته که افزون بر ۱۴۱ هزار میلیارد تومان معادل ۸۵ درصد تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در سال جاری به صورت تخصصی به بخش کشاورزی تزریق شده و در زمینه های مختلفی چون کشت گلخانه ای، مکانیزاسیون کشاورزی، زراعت و باغداری، شیلات و آبزی پروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، بذر گواهی شده، دام و طیور و ... در اختیار فعالان بخش کشاورزی و صنایع وابسته قرار گرفته است.
در واقع اعطای تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط و شرکت‌های دانش بنیان و همچنین بهبود شیوه‌های تأمین مالی سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی و توسعه ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌ای نظیر اوراق گام در دستور کار بانک بوده است
یکی دیگر از بخش های که مورد توجه دولت، مجلس و... است اعطای تسهیلات در قالب طرح جوانی جمعیت است که عملکرد بانک کشاورزی در سال جاری نشان می دهد که تا کنون حدود ۳.۵ درصد از تسهیلات پرداختی خود که حدود ۶ هزار میلیارد تومان بوده است را در عمل به تکالیف اجتماعی خود از جمله تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری به متقاضیان پرداخت کرده و الباقی تسهیلات پرداختی نیز در حمایت از تولید و اشتغال صورت گرفته است.

کد خبر: ۲۰۵٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha