۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
احیای کارخانه‌های زیان ده در طرح مولدسازی
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر اعلام کرد

احیای کارخانه‌های زیان ده در طرح مولدسازی

فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر از احیا و تامین نقدینگی برخی کارخانجات تولیدی زیان ده و خارج از زنجیره تولید در طرح مولدسازی این سازمان خبر داد.

به گزارش بازار، ناصر فخاری با اشاره به اقدامات سازمان توسعه اقتصادی کوثر از زیرمجموعه‌های بنیاد شهید در حوزه مولدسازی که در حال انجام است گفت: مهمترین اقدامات این سازمان در بخش کارخانه‌های زیان ده، خارج از انتفاع و یا خارج از زنجیره تولید مانند کارخانه‌های تولید سیم و کابل، لبنیات، روغن کشی و ... که به هر دلیلی در طول زمان، فرصت‌های تولید را از دست داده بودند را با تأمین نقدینگی احیا کردیم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر افزود: شرکت‌هایی که رو به انحلال و ورشکستگی بودند در طرح مولد سازی امروز جزو بهترین و سود آورترین شرکت‌های این سازمان هستند.

وی افزود: تامین نقدینگی از طریق املاک و ‌دارایی‌های مازاد و استفاده از تسهیلات بانکی با برنامه ریزی‌های انجام شده است و حوزه بعدی برنامه ریزی شده در مولد سازی در شهرهای مختلف، املاک، دارایی‌ها و کارخانه‌های متروکه‌ای که گفته می‌شد برای نهادهای انقلابی، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی بودند، اما گره از کار مردم باز نمی‌کرد را شناسایی کردیم.

فخاری اضافه کرد: از انجایی که شرکت‌های تولیدی عموماً هزینه‌های ثابت، سربار و بالایی دارند اگر تولید در آن‌ها کاهش یابد، هزینه به همان میزان صرف می‌شود و اگر هزینه‌های مازاد، انفال یا املاک مازاد به خدمت تولید درآید می‌تواند ضمن افزایش اشتغال، درآمد و بازدهی را نیز افزایش دهد.

به گفته وی برخی از مدیران ما انتظار دارند با افزایش تورم، ارزش املاک آن‌ها نیز بالا رود این در حالی است که حفظ املاک و افزایش قیمت آن‌ها دردی از مردم دوا نمی‌کند و اتفاقاً به سوداگری حوزه املاک دامن می‌زند و با ورود به بخش تولید می‌تواند هم به کنترل تورم و هم به افزایش اشتغال کمک کند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت:نمایشگاه نوآورانه و مسئله محور با هدف افزایش بهره وری از دوم تا پنجم اسفند به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود و ۳۷ شرکت این سازمان خدمات و تولیدات خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

فخاری افزود: در این نمایشگاه غرفه‌های دیگری مربوط به بخش‌های مختلف بنیاد شهید حضور دارند که آن‌ها نیز دستاوردهای ۱۶ ماه گذشته خود را در دولت سیزدهم عرضه می‌کنند.

وی اضافه کرد: از سامانه هوشمند مالی، اداری و پشتیبانی و سامانه بامک (بازار مشترک کوثر) در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد که به واسطه این سامانه محصولات مجموعه کوثر درب منازل جامعه ایثارگری با تخفیف و کیف پول الکترونیک ارائه می‌شود.

به گفته فخاری یکی دیگر از بخش‌های مهم این نمایشگاه ارائه ۱۲۴ مسئله که در ۳۷ شرکت این سازمان شناسایی شده است و تمام شرکت‌های دانش بنیان، افراد دارای ایده و خلاقیت، جامعه دانشگاهی دانشگاه‌های کشور که می‌توانند به حل مسائل کمک کنند در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

وی افزود: در آنجا (RFB) که شرح و خدمات مسئله‌ها است را عرضه کردیم که هر کسی توانایی حل این مسائل را دارد می‌توانیم از طریق مشارکت ‌ برای حل مشکلات با آن‌ها وارد مشارکت شویم.

کد خبر: ۲۰۵٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha