۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی ایران به ۲۰ درصد می‌رسد
عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای:

سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی ایران به ۲۰ درصد می‌رسد

کاسه ساز، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی در تلاش است تا سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی کشور را به ۲۰ درصد برساند.

به گزارش بازار، یاسر کاسه ساز عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در مصاحبه با مجله علمی «روزنه» رادیو گفت وگو با اشاره به وجود تأسیسات هسته‌ای در ۱۴ شهر کشور اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی در سال اخیر برنامه‌های متنوعی را در بخش‌های مختلف اجرایی کرد.

وی دسترسی به منابع و معدن اورانیوم را به عنوان مهم ترین آیتم در چرخه سوخت هسته‌ای عنوان کرد و افزود: آنچه که در نیروگاه هسته‌ای و برای تولید برق و انرژی استفاده می‌شود اورانیوم است که ما در کشورمان از این نعمت خدادادی بی بهره نیستیم.

کاسه ساز با اشاره به اینکه اخیراً یکی از مهم ترین معادن اورانیوم به بهره برداری رسید و فاز اولیه بهره برداری از آن آغاز شد گفت: فعالیت‌های بسیار زیادی در معدن اورانیوم «ناریگان» واقع در حوالی شهر بافق یزد از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۹۲انجام شده است.

نماینده اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی هسته‌ای کشور، معدن ناریگان را تحول بزرگی در توسعه برنامه هسته‌ای کشور و افق ۱۴۲۰ سازمان انرژی اتمی دانست و اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی کشور در تلاش است تا سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی کشور را به ۲۰ درصد برساند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای با اشاره به اینکه ۳۲ کشور دنیا از برق هسته‌ای استفاده می‌کنند گفت: ۷۰ درصد برق مورد نیاز کشور فرانسه، ۲۵ درصد از برق کشور ژاپن و ۵۰ درصد برخی کشورهای اروپایی از طریق انرژی هسته‌ای تأمین می‌شود.

کد خبر: ۲۰۵٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha