۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
۷۰۰ هکتار از اراضی ملی استان همدان از دست متصرفان خارج شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:

۷۰۰ هکتار از اراضی ملی استان همدان از دست متصرفان خارج شد

همدان - مدیرکل منابع طبیعی استان همدان گفت: سال گذشته بیش از ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی استان همدان از دست متصرفان خارج شد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، اسفندیار خزایی با بیان اینکه اجازه زمین خواری و تخریب و تصرف عرصه‌های جنگلی و مرتعی به احدی داده نمی‌شود عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی استان همدان از دست متصرفان خارج شد.

اسفندیار خزایی همچنین بیان کرد: در پی اخذ دستور قضائی تیمی از مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی به همراه مأموران پاسگاه انتظامی آبشینه برای ابلاغ و اجرای حکم قضائی شامل قلع و قمع بنای غیر مجاز و باز پس گرفتن اراضی ملی راهی روستای یلفان از توابع بخش مرکزی همدان شدند.

وی اضافه کرد: هنگام اتمام فرایند اجرای حکم چندین نفر از اهالی این روستا پس از مشاهده دور شدن خودروی پاسگاه انتظامی به خودرو اداره منابع طبیعی حمله ور شده و اقدام به ضرب و شتم و فحاشی به مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی کردند.

مدیرکل منابع و طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار داشت: دو تن از مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی همدان از ناحیه سر و صورت مجروح شدند اما جراحت آنها به حدی نیست که نیاز به بستری در بیمارستان باشد.

خزایی ادامه داد: در این درگیری افراد متخلف با استفاده از چوب و پرتاب سنگ به سمت خودرو پیکاب این اداره کل به این وسیله نقلیه نیز خسارت جدی وارد کردند با این وجود متخلفان شناسایی شده و با دستور مقام قضائی، آنها به زودی دستگیر می‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین با دستور مقام قضائی مقرر شد یک مشاور املاک فعال غیر مجاز در این روستا پلمب شود و پلیس پیشگیری انتظامی همدان با دستور به پاسگاه‌های انتظامی همراهی و همکاری بیشتری در تأمین امنیت نیروها داشته باشد.

کد خبر: ۲۰٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha