متنوع‌سازی صادرات به برزیل، به توسعه تجارت دوجانبه کمک می‌کند
در نشست کمیسیون صادرات اتاق مشترک ایران و برزیل مطرح شد

متنوع‌سازی صادرات به برزیل، به توسعه تجارت دوجانبه کمک می‌کند

اعضای کمیسیون صادرات اتاق مشترک ایران و برزیل با هدف توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی به برزیل، تقویت راه‌های آشنایی تجار دو طرف از ظرفیت‌های تجاری ایران و برزیل را دنبال می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، متنوع‌سازی محصولات صادراتی از ایران به برزیل و فراهم کردن زمینه لازم برای آشنایی بیشتر تجار ایرانی و برزیلی از ظرفیت‌های تجاری، صنعتی و تولیدی یکدیگر، محورهای اصلی فعالیت کمیسیون صادرات اتاق مشترک ایران و برزیل است.

مسلم ناصری، نایب رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل در نشست اخیر کمیسیون صادرات این اتاق با اشاره به اهمیت تونع بخشیدن به محصولاتی صادراتی ایران به برزیل، وجود مشتقات نفتی در سبد صادراتی ایران به برزیل را با وجود اینکه در شرایط به نسبت خوبی قرار دارد، ناکافی ارزیابی کرد و تلاش اتاق مشترک در راستای تنوع دادن به سبد محصولات غیرنفتی دارای مزیت صادرات به برزیل را مهم دانست.

او با اشاره به ظرفیت های بازار برزیل برای تجار ایرانی گفت : بدون تردید یکی از موانع رونق تجارت بین دو کشور عدم شناخت کافی تجار و فعالان اقتصادی دو طرف از یکدیگر است و بنابراین یکی از دستورالعمل‌های این کمیسیون ایجاد شرایط برای شناخت کافی نسبت به بازار برزیل برای تجار ایرانی و البته شناخت نسبت به ظرفیت‌های ایران برای تجار برزیلی است.

مهدی جهانبانی، رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی ایران و برزیل نیز با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های صادرات غیرنفتی به برزیل گفت: در این کمیسیون ضمن تعیین کالاهای دارای مزیت صادراتی به برزیل، دعوت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی برای حضور در این بازار را دنبال می‌کنیم. برگزاری نشست‌های دو سویه آنلاین به شناخت فضای کاری دو طرف کمک خواهد کرد. در کنار آن اعزام هیات‌های تجاری با موضوعات و دستورکارهای معین را در برنامه داریم.

تجمیع ظرفیت‌های حمایتی از جمله تسهیلات و تضامین، تقویت خطوط کشتیرانی، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست به عنوان اولویت‌های کمیسیون مطرح شد. همچنین بنابر تصویب اعضا، کارگروه‌های تخصصی برای بهره‌گیری از ظرفیت نمایندگان صنوف، تجار و فعالان اقتصادی علاقه‌مند به همکاری با برزیل تشکیل خواهد شد.

در این نشست علاوه بر مجموعه فعالان اقتصادی، نمایندگانی از سوی معاون اول ریاست جمهوری، سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور خارجه، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان توسعه تجارت و شرکت‌های بازرگانی فعال در بازار برزیل حضور داشتند.

کد خبر: ۲۰۵٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha