۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
افزایش تولید وش پنبه در فارس محقق شد
رئیس جهاد کشاورزی فارس خبرداد؛

افزایش تولید وش پنبه در فارس محقق شد

شیراز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در سال جاری، با اجرای برنامه های افزایش بهره‌وری تولید پنبه در واحد سطح، میزان عملکرد تولید این محصول در این استان، حدود ۲۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور در حاشیه بازدید از یک کارخانه پنبه پاک کنی در شهرستان فسا تصریح کرد: میانگین تولید وش پنبه در هر هکتار از مزارع این استان به حدود ۳۷۰۰ کیلوگرم رسیده است که میزان تولید کل استان قریب به ۸۰ هزار تن پیش بینی می شود.

سطح بیش از ۲۲ هزار هکتاری مزارع پنبه استان فارس

دهقان پور با اشاره به سطح بیش از ۲۲ هزار هکتاری مزارع پنبه استان فارس در سال جاری اظهار کرد: اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی، تهیه و توزیع بذور مرغوب و رصد و پایش آفات و بیماری ها در مزازع به منظور کسب پیش آگاهی برای مبارزه و مدیریت آفات از جمله اقدامات انجام شده در برنامه افزایش بهره وری تولید پنبه بوده است.

وی با بیان اینکه توسعه کشت پنبه در مناطقی که با محدودیت منابع آب و خاک مواجه ایم می تواند صورت پذیرد، ابراز کرد: توسعه کشت پنبه می تواند در بهبود معیشت خانوار کشاورز در مناطق دچار تنش مثمر و اثر گذار باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس سیاست ایجاد زنجیره های ارزش و تولید را دنبال و حمایت می کند، عنوان کرد: در محصول پنبه این آمادگی وجود دارد که در کنار کارخانه های پنبه پاک کنی، کارخانه های روغن کشی نیز ایجاد شود، همچنین قابلیت استفاده از پنبه دانه در صنعت تولید خوراک دام نیز وجود دارد که با بستر سازی مناسب و اعطای تسهیلات از سرمایه گذاری در این بخش حمایت می کنیم.

دهقان پور با اشاره به اینکه استان فارس از قطب های تولید پنبه در کشور به شمار می آید، بیان کرد: محصول پنبه تولیدی این استان از کیفیت مطلوبی برخوردار است و عمدتا در شهرستان های داراب، فسا، زرین دشت، لارستان، استهبان، سروستان، اوز، خنج، گراش، جهرم، مهر، فراشبند و لامرد تولید می شود.

کد خبر: ۲۰۵٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha