۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
برداشت پیله تر در گلستان آغاز شد/ پیش‌بینی تولید ۲۲۰ تنی
معاون سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

برداشت پیله تر در گلستان آغاز شد/ پیش‌بینی تولید ۲۲۰ تنی

گرگان- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه امسال شش هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان توزیع شد، از آغاز فصل برداشت پیله تر در استان خبر داد.

عبدالغفار تخله در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از نیمه دوم فروردین ماه توزیع تخم نوغان در استان آغاز و شش هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه امسال هر جعبه یارانه‌دار تخم نوغان به مبلغ ۷۵ هزار ریال توزیع شد، افزود: برداشت پیله تر در استان آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۲۲۰ تن پیله تر تولید شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ادامه داد: در دو سال اخیر ظرفیت تولید پیله تر در استان بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته و از دو هزار جعبه به شش هزار جعبه رسیده است.

وی با این توضیح که سال گذشته هم شش هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان در استان توزیع شد، تصریح کرد: از پائیز ۹۸ پرورش کرم ابریشم پائیزه در استان آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم توزیع تخم نوغان امسال به هفت هزار جعبه برسد.

تخله با یادآوری اینکه بیشترین پیله تر استان در شهرستان مینودشت تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: تا پایان سال توتستان یک هکتاری مینودشت به بهره‌برداری می‌رسد و ظرفیت تولید پیله تر در استان افزایش می‌یابد.

کد خبر: ۲۰٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha